Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotunheimen, Ukestur. Fiske og topp turer.


sealie

Anbefalte innlegg

Hei!

Sammen med 3 venner har vi planer om å ta en tur til Jotunheimen i Sommer (en uke). Håpet i den forbindelse på litt hjelp til å sette opp tur-plan.

Målet for turen vil være å bestige 2/3 (Bessengen, galdhøpiggen, glittertinn) og evt. andre alternative fjell.

Vi ønsker også å fiske en god del i løpet av turen og forhåpentligvis også få fisk :wink:

Planen har i utgangspunktet vært å reise 12. Juni men er noe usikker på grunn av snøforhold og dårlige fiske.

Vi har tenkt til å sove i telt for det meste med kanskje en overnatting. fremkomstmiddel vil være buss/tog

Kom også gjerne med aktuelle rasteplasser, fiskevann. Vi tar også gjerne med oss guidet rapelering, vannsport ol. om det finnes slikt i området.

Setter veldig pris på hjelpen jeg ser kommer på forumet her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Hyggelig med mange visninger :) Hadde vært ekstra hyggelig med noe hjelp. Kanskje det ble et litt for stort spekter?

Noen som kan hjelpe meg med hvilke fiskevann i nærheten som er aktuelle å besøke, og når er været og fiske på sitt beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan starte fra Gjendesheim da, om dere vil gå Besseggen, gå til dere kommer ned til bandet/Bessvatnet, og ta til høyre langs det, er vel mye steinur der muligens, ikke gått der selv. Bessvatnet har jeg sett folk fiske før, ikke anelse om det er noe bra men. Fra Bessvatnet går det også an å gå opp på Besshø. I enden av av Bessvatnet, der Bessa renner ut, går det sti nordover, til Russvatnet. Ca 1,5 km innover Russvatnet svinger stien nordvestover, mot Glitterheim om Tjønnholet. Kan f.eks bestige Nautgardstinden her. Fra Glitterheim har dere rute til Glittertind, og til Spiterstulen som er utgangspunkt for Galdhøpiggen.

Forslag basert på de 3 toppene du nevner, som også går om noe vann. Men hvordan fiske er kan jeg ikke svare på, litt nysgjerrig på hvordan fiske er i Jotunheimen selv. Kun fiska i Vinstre med oter, får fort no fin ørret da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.