Gå til innhold
  • Bli medlem

Dekkning Ugland Norgesserien for GPS (Satmap Active 10)


Anbefalte innlegg

Hei!

Er der noen som har GPS Satmap Active 10 og benytter SD brikk Ugland Norgesserien Midt-Norge Vest? Jeg har forskellige informasjoner om dekkningen. Se her!

tysk handler som fordriver Ugland Norgesserien

http://www.geobuchhandlung.de/images/norwegen/satschnitt.jpg

Ugland

http://www.intersport.no/product/720225%28BC_7%29/ugland-norgesserien-midt-norge-vest-satmap/

På den tyske siden står at dekkningen strekker seg over Sognefjord - Gol - Tretten - Tynset - Trondheim - Namsos - Ålesund - Hitra. Området er jo tydelig større en på Uglands utsnitt. Og det inkluderer Rondane også.

Jeg håper noen kan hjelpe meg og kan gi litt oppklaring, fordi jeg er litt irritert nå. Område jeg trenger mest ligger i overlapping i Uglands kartutsnitt. :)

Tusen takk!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugland viser riktig utsnitt av kartserien Midt-Norge Vest, en linjen ned fra Orkanger til Jotunheimen vest. Den tyske henvisningen er til Midt-Norge Øst, og gir ikke riktig grense.

Ps: Satmap lager også problemer med at den krasjer når en kommer inn i områder den ikke dekker. Man bør sette seg inn i dette på forhånd hvis en oppsøker områder kartene overlapper. Irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fimax!

Høres ikke så bra ut, men takk for den nyttige informasjonen. Interessant hint om overlappinger også. Kanskje jeg skulle kjøpe papierkart heller (eller en annen GPS). :wink:

Tusen takk for hjelpen.

Hilsen Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale Satmap 10. Liker den store skjermen, og greit at det er de samme kartene som "papirutgaven", men Satmap har mange svakheter Det vil du se bl.a. ut fra kommentarer her på forumet hvis du søker på "Satmap".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trudde papirkart var en selvfølge, med noen få unntak...

Et lite tips!

Når det gjelder GPS navigering så finner jeg ikke dette som et alternativ til papirkart på turer der ruta ikke er definert på forhånd. På korte turer der jeg vet hvor jeg skal så funker navigering med GPS best når ruta er tegnet inn før turen, og da virker det veldig lettvint, særlig på sykkeltur er dette en fordel :D

Dette er erfaring med Garmin GPS, mulig fordelen med Satmap er akkurat den "frie" navigeringen, men den har jeg desverre ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.