Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmelaget fjellduk


SuperTed

Anbefalte innlegg

Har lekt litt med tanken på å lage min egen fjellduk, synes de to norske fjelldukene på markedet er for dyre.. Burde vel klare dette til rundt 300kr?

Noen forslag til materiale? Tenkte litt på en lett, tynn og billig vattering limt på f.eks. bivuakk stoff?

Regner ikke med vanntett ripstop nylon duk er så veldig billig..

Edit:

http://www.extremtextil.de/catalog/Fabrics/coated/Groundsheet-Nylon-PU-coated-90-g-sqm::460.html

90g sqm

7,9 EUR for 1mx1,5m

EURNOK = 7,5

Dvs. 60kr for 1x1,5m, toll og momsfritt får vi da vel 3,37m X 1,5m = 5kvm vekt 450gram

Skulle uansett hatt litt bredere enn 1,5m, lurer på om extremtextil fikser det.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å lage en for bedre ytelse hadde vært gøy også.

Bruke vanntett pustende stoff på en side: Event, epic eller Pertex shield f.eks.

Og noe lett som pertex quantum på andre siden. Så kunne man fylt med dun og bare hatt stich-thru. Hadde funka flott som dyne istede for sovepose også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage en for bedre ytelse hadde vært gøy også.

Bruke vanntett pustende stoff på en side: Event, epic eller Pertex shield f.eks.

Og noe lett som pertex quantum på andre siden. Så kunne man fylt med dun og bare hatt stich-thru. Hadde funka flott som dyne istede for sovepose også.

Enig i at det hadde vært morsomt!

Men hvordan skal jeg få sømmene tette når jeg syr på slikt stoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det hadde vært morsomt!

Men hvordan skal jeg få sømmene tette når jeg syr på slikt stoff?

Finnes mange seamsealers der ute, tror du får det i de fleste sportsbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig uvanlig tråd. Bommulstråd rett og slett. Den ekspanderer når den blir våt. For styrke bør det være en blanding med nylon eller annet eksotisk materiale. Ellers kan man sikkert finne noe å teipe sømmene med som man kan stryke på. De har 2 slag på etreme textiles http://www.extremtextil.de/catalog/Sewing-Accessories/Seam-sealers:::38_39.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.