Gå til innhold
  • Bli medlem

Storgrovtinden (2229 moh) - En gromtur som anbefales


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Skriver en kort turrapport med en liten videosnutt som viser en flott rute for å bestige denne toppen. En litt bortgjemt topp i dette fjellmassivet rundt Storgjuvbreen. Denne ruta er mye finere og mer lettgått enn den vanlige ruta mange velger som er fra Ytterseter nederst i Leirdalen.

Velg deg Elveseter som utgangspunkt!! Noen flere høydemetre blir det da starten er på 650 hm, mens man på Ytterseter starter på ca 900 hm. En flott traktorvei går nesten helt opp til Storgjuvbreen,- kun avbrutt av enkelte utraste områder. En utrolig flott anmarsj fra furuskog til høyfjell.
Totalt ble turen på 20 km og tok 10 timer i passe tempo...inklusiv pauser og klatring på Storgrovtinden. Totalt ble det ca 1700 hm, men disse høydemeterene kommer "pent" . Har du ikke besteget denne toppen så gjør det NÅ...fra Elveseter og få en knall tur. :D;)


 
 
 
Filmet med et kompaktkamera...Canon Ixus 860 IS

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den turen har jeg lenge hatt lyst til å ta, jeg vil også gå fra Elveseter!

Var nydelig i Jotunheimen i helga, men bevegelsesfriheta mi ble ganske begrensa av turfølget, så først kl 16 blank kunne jeg gå i mitt eget tempo mot noen flotte nerdetopper i Surtningsmassivet. Det vanka både bekymring og kjeft etter at jeg kom tilbake til østenden av Russvatnet i 23-tida. :-)

Ellers er gjensynet med Jotunheimen alltid like rørende, det vil alltid være som å komme hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.