Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur med telt Fidjadalen - Rogaland


REJOHN

Anbefalte innlegg

Det er ikke for mange turrapporter på Forumet.
Selv om det blir samme tur som året før (og året før det igjen), så synes jeg det likevel kan passe.

Med bestyrerinnen ute av huset på fredag, ble det kjapt tatt en sjefsavgjørelse om telttur. Det er ikke mange plassene som er brukbare så tidlig på året. Min fase plass inn av Månastølen i Fidjadalen er så pass spesiell, at jeg også i år velger denne turen.

Nå er det muligen blitt en tradisjon.

Sekken ble pakket på mindre enn en time. Det ble litt hektisk leting etter brenstoff-flasken til primusen, men den dukket opp i en plastpose under en masse vinterutstyr.
Værmeldingen var den aller beste, med sol og lite vind. Med litt kjapp pakking rundet veta 20 kilo, og det kjentes oppover bakkene.
Uten "tilskuere" tok jeg det med ro, og kom opp til Mån uten å bli skikkelig anpusten.

Elva hadde minket mye på en uke. Snøsmeltingen må være på hell, og det var bare noen ganske få snøflekker i lia bortover.

Inne ved elva ble det å få opp teltet - et Ringstind 2, som funker. Jeg har kjøpet en ny dunpose, hovedsaklig pga vekt, men den funket også.
En enkel middag, og senere Pepsi Max med peanøtter.

Kvelden gikk raskt, men det ble mindre søvn enn vanlig.

Morgenen kom med "not a cloud in the sky" og det var glassklar kald luft. Det ble et par kopper med te før frokost, bare for å nyte stillheten og naturen.

Nedover med lettere sekk gikk det greit. Det var noen utlendinger som kikket litt forundret på en type som kom ramlende ned stien.

post-1094-13347474722_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fint å lese om din årlige tur, da er det ikke lenge til jeg også kan pakke å dra opp i fjellet :-) . Hvor langt opp var du denne gang?

Hyggelig med tilbakemeldinger. Mange takk begge to.

Jeg gikk opp til Grønatjødnå.

Jeg var på Blåfjellenden i påsken. Snøen minket med rekordfart, og jeg rekner med at det er mulig å gå opp til Blåfjellenden denne helga.

Det er ikke sikkert det blir noen tur. Andre har (dessverre) ogå et ord med i laget.

Men skikker været seg, og så..

MAO jeg tror ikke det er særlig med snø før helt opp mot hytta, men en og annen fonn vil jeg tro ligger fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.