Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring med teltet Eureka Zephyr 2 SUL?


alste

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter et lett sommertelt til 2 personer som skal brukes mye, både i skog og på fjell. Registrerer at det er greit tilbud på dette teltet nå til kr 3.800, men finner lite med omtaler av dette teltet. Noen som kjenner til dette teltet, eventuelt andre telt jeg bør vurdere i stedet i samme kategori, lette sommertelt med gode luftemuligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Big Agnes Copper Spur UL 2 selv. Ganske likt telt egentlig.

Eureka er 3 cm høyere, de er omtrent like brede, fortelt på mitt er litt bredere men er 3 kantet så areal blir vel ganske likt, mitt har 230cm lengde kontra 215.

vekt på mitt er 1,72 pakket. Stangsystemene er nesten likt, midt har bare en tverrstang på toppen.

Mitt er ganske nytt og har ikke så mye erfaring med det enda men alt så langt er positivt. Kjapt å sette opp, ting er merket så man setter ting riktig vei, selvstående, kan ha telt oppe uten ytterduk, kan ha bare ytterduk oppe(forutsetter separat footprint). God plass kontra vekt.

Veggene i teltet er bratte så man utnytter plassen bra. Ikke noe subbing mot innertelt med posen i beinenden.

KJøpt USA for ca kr 3250 inkl. mva og frakt(levert på døra etter 2 dager).(ca 3.000 med standard frakt).

Andre alternativ er MSR CR2 eller MSR HUbba HUbba. Det koster dog mer. Kjøp evt fra USA. Hubba Hubba får du vel fra USA for under 3000 inkl frakt og mva, CR2 får du vel for 3500-3800 et sted.

De har jo litt forskjellig størrelse specs og vekt.

Felles for alle er at de har mer eller mindre netting innertelt(Mitt har en del stoff nederst) og er kuppelformet. Alle er selvstående untatt CR2. Passer nok best til sommerbruk når man vil ha det luftig og fint.

Fungerer og andre sesonger så lenge det ikke blåser for mye, da blir det lett trekk i teltet.

Hva disse tåler vind generelt vet jeg ikke man det finnes en haug med modeller som dette og de hadde vel ikke ekstistert hvis det var altfor dårlig. Skal vist tåle mer enn man kanskje tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.