Gå til innhold
  • Bli medlem

Nettbutikken Amfibi.no.


JanH

Anbefalte innlegg

Jeg har utelukkende gode erfaringer med amfibi og kommer til å fortsette å handle der. Synd for dere som ikke har fått det dere skulle ha, men det driter jeg egentlig i :smile:

Så du driter i det ja? Jeg er sikker på at de driter i deg også.

Kanskje du ikke driter i det like mye den gangen du sitter i samme situasjonen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du driter i det ja? Jeg er sikker på at de driter i deg også.

Kanskje du ikke driter i det like mye den gangen du sitter i samme situasjonen...

Ja det driter jeg i. For skulle jeg slutta å handle på alle steder der en eller flere personer har dårlige erfaringer med å handle, så har jeg ikke kunnet handlet et eneste sted.

Jeg har pr. dags dato ALDRI hatt problemer når jeg har handla på nettet. Men så har jeg heller ikke for vane å kjøpe ting som ikke er på lager.

Kjøper man noe som ikke er på lager, så setter man seg selv i en dårlig situasjon. Firmaet du bestiller hos er avhengig av at leverandøren deres igjen kan levere varen, kanskje finnes det også enda flere ledd. De har ikke nødvendigvis varen de heller. Du får til slutt mye som skal fungere, og oppi dette får du attpåtil postgangen. At ting tar utrolig lang tid er bare noe man må regne med uansett hva dem sier i butikken.

Skal jeg ha noe, så har jeg for vane å kjøpe det på et sted de har det. Hvis ikke finner jeg et tilsvarende produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper man noe som ikke er på lager, så setter man seg selv i en dårlig situasjon.

Nei. Dersom butikken ikke opplyser om at varen ikke er på lager på bestillingstidspunktet (for eks. i en nettbutikk), er det butikken som setter både kunden og seg selv i en dårlg situasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det driter jeg i. For skulle jeg slutta å handle på alle steder der en eller flere personer har dårlige erfaringer med å handle, så har jeg ikke kunnet handlet et eneste sted.

Jeg har pr. dags dato ALDRI hatt problemer når jeg har handla på nettet. Men så har jeg heller ikke for vane å kjøpe ting som ikke er på lager.

Kjøper man noe som ikke er på lager, så setter man seg selv i en dårlig situasjon. Firmaet du bestiller hos er avhengig av at leverandøren deres igjen kan levere varen, kanskje finnes det også enda flere ledd. De har ikke nødvendigvis varen de heller. Du får til slutt mye som skal fungere, og oppi dette får du attpåtil postgangen. At ting tar utrolig lang tid er bare noe man må regne med uansett hva dem sier i butikken.

Skal jeg ha noe, så har jeg for vane å kjøpe det på et sted de har det. Hvis ikke finner jeg et tilsvarende produkt.

Nei. Dersom butikken ikke opplyser om at varen ikke er på lager på bestillingstidspunktet (for eks. i en nettbutikk), er det butikken som setter både kunden og seg selv i en dårlg situasjon.

Nettopp mitt poeng ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite at Amfibi ikke er bra, rimelig useriøst å ikke kommunisere leveranseproblemer.

Har ellers gode erfaringer med Sportsnett ,Oslosportslager, Komplettfritid, Skittfiske og OutNorth.

Sleit med Fiskeglede ,bestilte noen jigger som han ikke kunne skaffe , sendte meg tilslutt noen shads istedet, som jeg ikke hadde bedt om. Ga f men kommer aldri til å handle der igjen selv om de nå har nye eiere.

Handler eller mye utstyr fra USA, er ikke interessert å betale 50-100 % ekstra for en vare.

Alle websjappene jeg har handlet med i USA gir tilbakemelding om ting som de av en eller annen grunn ikke har

på lager, da kan jeg vente eller kanslere hele eller deler av ordren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd for de som driver amfibi at de på flere år enda ikke har lært seg kundekontakt, oppfølging, realistiske tilbakemeldinger, og generell service.

Mulig de har såpass god omsetning på kjipe bergans-produkter til at de har råd til å gi blaffen i resten og er late?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Mulig de har såpass god omsetning på kjipe bergans-produkter til at de har råd til å gi blaffen i resten og er late?

De er på tur. Det er tross alt forståelig, at de foretrekker tur fremfor arbeid på lageret. Må si sympatien for amfibi økte noe etter at dette ble klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har noen dårlig erfaring med denne nettbutikken. Handler endel på nett, senest fra Amfibi. Jeg fikk fort mail fra de i sommer da jeg bestilte kajakkåre til Ally, om at den ikke var på lager og at de ventet den inn om ikke lenge. Jeg fikk den en uke eller to senere. Greit nok for meg. Var ikke noe som hastet så veldig. De gir litt DNT-rabatt også.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innsett at jeg ikke får utstyret som jeg bestilte for seks år siden.

Her snakke vi om å toppe heile driten:) hehe, genialt

Har som nevnt tidligere i tråden vært fornøyd med de, men i sommer så har de somlet noe fryktelig. Føler heller ikke at de er så billige som de var en gang heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Jeg har handlet på Amfibi.no ved et par anledninger, og har ikke noe å utsette på disse handlene. Bestilt vare ble levert til avtalt tid og pris, noe mer forventer ikke jeg.

Støttes

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer gjorde jeg to kjøp hos amfibi, på det første kjøpet kom varene etter tre dager. Da hadde Amfibi alle varene på sitt lager. På den andre bestillingen kjøpte jeg et par sko som var lagervare, og imprignering som ikke var lagervare. Skoene kom etter tre til fire dager, imprigneringen så aldri ut til å komme. Først etter to purringer i løpet av fjorten dager kom imprigneringen. Det fine var at jeg fikk den størsten imprigneringen som plaster på såret.

Jeg tror problemet ligger i håndteringen av "ikke-lager-varer". Problemet til oss kunder er at vi ikke vet hva som er på lager og hva som er på eksternt lager. For det viser ikke hjemmesiden deres tydelig nok før, og under kjøpet.

Men å holde seg unna amfibi, det vil jeg ikke si. Min erfaring med kundeservice var god selv om responsen var på et par tre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt intrykk av amfibi er at skal du ha en vare, som de er billige på, så kan man bestille...

Men skal man ha 10 små og halvstore ting de har på hjemmesiden så er det bar epå glemme Amfibi...

1 vare : kan være på lager, og de kan klare å videresende innen rimelig tid om ikke lagervare.

10 varer : har de 3 av 10 på lager, må fjernbestille 7 varer, noe kommer noe kommer etter 3 uker og noe kommer aldri til Amfibi fra deres leverandører.

Min erfaring med Amfibi var en bestilling med flere varer i, fikk aldri varene og endte med å avbestille hele ordren etter noen uker å bestille fra annen butikk som hadde alt på lager.

Samtidig skrev jeg at de måtte få inn lagerbeholdning på hjemmesiden, for den løsningne de har nå er uhollbar, fikk til svar at de kunne ikke legge ut lagerbeholdningen med dagens nettbutikkløsning... (Noe som er rimelig tragi-komisk til nettbutikk å være)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Drastisk innlegg a gitt.

Greit nok at man har hatt dårlige opplevelser etc. Sånn er det vel med alt her i verden. Som en annen her påpeker, så ville man ikke kunne handle noe sted hvis man skulle sluttet å handle der folk hadde hatt dårlige oplevelser.

Stusser egentlig veldig mye når man går til det skritt å kalle Amfibi useriøs og henviser til sportsnett som har "100% oppfølging etc".

For det første så er nok ikke Amfibi useriøs aktør i denne bransjen. For det andre, så har nok sportsnett og andre leverandører også sine "svin på skogen", slik at noe 100% opplegg er nok utopisk.

Som regel har jeg hatt god opplevelse med de fleste leverandørene/netthandelene i Norge.

Og det til tross for enkelte forsinkelser/manglende varer på lager/etc.

Mulig det er meg, men jeg har en forståelse for at ting ikke alltid går på skinner. Samt at jeg pleier å ha en god tone med de fleste.

Derfor har jeg vel aldri mye problemer med dette?!?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Drastisk innlegg a gitt.

Greit nok at man har hatt dårlige opplevelser etc. Sånn er det vel med alt her i verden. Som en annen her påpeker, så ville man ikke kunne handle noe sted hvis man skulle sluttet å handle der folk hadde hatt dårlige oplevelser.

Stusser egentlig veldig mye når man går til det skritt å kalle Amfibi useriøs og henviser til sportsnett som har "100% oppfølging etc".

For det første så er nok ikke Amfibi useriøs aktør i denne bransjen. For det andre, så har nok sportsnett og andre leverandører også sine "svin på skogen", slik at noe 100% opplegg er nok utopisk.

Som regel har jeg hatt god opplevelse med de fleste leverandørene/netthandelene i Norge.

Og det til tross for enkelte forsinkelser/manglende varer på lager/etc.

Mulig det er meg, men jeg har en forståelse for at ting ikke alltid går på skinner. Samt at jeg pleier å ha en god tone med de fleste.

Derfor har jeg vel aldri mye problemer med dette?!?

Selvfølgelig kan alle butikker oppleve en liten glipp en gang i blandt. Men da ordner man opp i de på en skikkelig måte, og ikke på den måten som Amfibi gjør i følge flere på denne tråden, og deres egen facebook side.

Men når det gjelder Amfibi, så skjer dette veldig ofte. Adskillig mye oftere enn det man anser som normal for en gjennomsnittlig butikk.

Og når det blir så gale at man kan se et mønster, og forutse når det er større sannsynlighet for at det skjer noe gale under handelen slik som TurNerd sier, så er det bare helt tragisk.

Det å forsvare Amfibi fordi man har hatt noen vellykkede kjøp der blir egentlig helt uvesentlig i denne sammenheng. Hvis ingen hadde fått gjennomført handelen sin, så hadde butikken gått konkurs, så klart. Faktum er at alt for mange klager på Amfibi. Punktum.

Ta å les gjennom hele denne tråden, og sjekk deres egen facebook side. Trykk på "Vis alle" under "nylige inlegg av andre" helt til høyre på siden deres. Tilogmed der er det kommet inn klager. Tør ikke å tenke på hvordan innboksen deres ser ut...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

KJØP IKKE VARER FRA WWW.AMFIBI.NO.

Jeg har problemer med denne leverandøren. De har ingen link mellom lagerførte varer og varer i sin nettbutikk. De lover varene gang på gang men ingen ting skjer. Nå etter flere uker med purringer svarer de hverken på mail eller telefon. En kamerat opplever samme greie, han har i tillegg betalt med Visa og pengene er trekt fra konto men ingen varer dukker opp. Han har nå prøvd å ringe i dagesvis, sendt 7 - 8 mail men utem hell. Har også hørt fra andre om samme probelem så ett godt råd her må være: HOLD DERE LANGT UNNA SLIKE USERIØSE AKTØRER. Bruk heller Sportsnett og andre med 100% service og oppfølging. ;)

hadde di nobare klart å svar på email, e fikk ikke engang bekreftelse på bestilling, å i henhold til ordrehistorikken når jeg logger meg på hos dem, så har jeg ingen bestillinger inne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan alle butikker oppleve en liten glipp en gang i blandt. Men da ordner man opp i de på en skikkelig måte, og ikke på den måten som Amfibi gjør i følge flere på denne tråden, og deres egen facebook side.

Men når det gjelder Amfibi, så skjer dette veldig ofte. Adskillig mye oftere enn det man anser som normal for en gjennomsnittlig butikk.

Og når det blir så gale at man kan se et mønster, og forutse når det er større sannsynlighet for at det skjer noe gale under handelen slik som TurNerd sier, så er det bare helt tragisk.

Det å forsvare Amfibi fordi man har hatt noen vellykkede kjøp der blir egentlig helt uvesentlig i denne sammenheng. Hvis ingen hadde fått gjennomført handelen sin, så hadde butikken gått konkurs, så klart. Faktum er at alt for mange klager på Amfibi. Punktum.

Ta å les gjennom hele denne tråden, og sjekk deres egen facebook side. Trykk på "Vis alle" under "nylige inlegg av andre" helt til høyre på siden deres. Tilogmed der er det kommet inn klager. Tør ikke å tenke på hvordan innboksen deres ser ut...

Hvis du hadde lest innlegget mitt ville du sett at jeg ikke forsvarer Amfibi.

Jeg stusser på å kalle en butikk useriøs, og jeg stusser på folk som går drastisk til verks i stedet for å prøve å løse problemet.

Da tenker jeg på at vi nordmenn kanskje er litt krasse hvis vi ikke får det som vi forventer, og at vi forventer mer enn det enkelte leverandører lover.

Men det er klart at Amfibi har sine svin på skogen når såpass mange klager over gjentagende problem.

Bare drit i å quote folk og si ting som "ta å les gjennom hele denne tråden...", når jeg har lest igjennom hele tråden og forstått poenget med Amfibi eller si at jeg forsvarer Amfibi når jeg ikke gjør det. Skaper uggen stemning av slikt;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv dårlig erfaring med amfibi.no. Laaaaaaaaaaaaaaang leveringstid og elendig kundeservice

I tillegg er de som regel mye dyrere en andre.

Har vel bestilt fra de 4-5 ganger og vært missfornøyd 2 ganger.

 

Handler en del på nett og Amfibi har helt klart skilt seg ut fra andre nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.