Gå til innhold
  • Bli medlem

Kelty Gunnison 3.1


GodTur

Anbefalte innlegg

http://www.kelty.com/p-353-gunnison-31.aspx

Jeg skal til New York i begynnelsen av juni, og så kikket jeg litt på nettet etter sportsforretninger i byen. Eastern Mountain Sports, www.ems.com , fører Kelty, og dette ser ut til å være et telt som gir mye for pengene. Tar jeg med et slikt hjem for kr 1200,- er vel dette et godt kjøp?

Er det noen som kjenner teltet? Bør jeg ha et footprint til dette?

Noe annet jeg bør handle i denne sjappa? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant noe greier på youtube, men ikke helt det jeg kikket etter. Er det sånn at jeg med footprint kan sette opp ytterteltet før innerteltet? Kjekt om det regner mener jeg.

Oj! Fant svar ett annet sted på forumet med litt søking. Antar dette også gjelder Kelty-teltet:

Vel.. Er vel mer øvelse gjør mester. Har en flunkenes nytt Trango liggende, og hadde ikke noe problemer med å slå det opp på en 7-8 min første gangen. Røde stenger i røde fester, og sorte stenger til sorte fester.

Uansett er det lurt å kjøpe et footprint til teltet, og da kan man uten problemer sette teltet "scandinavian-style", med footprint og yttertelt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et telt av amerikansk type.

Trengte ikke akkurat bruksanvisning for å slå det opp men greit å titte litt på den.

Fikk en med seg at korteste Y på stanga skulle på den "grønne" siden og den store Y på andre var det eneste som ikke var merket direkte løst.

Ellers er klips til duk merket i forskjellige farger på mitt.

Brukte vel 10 min på å sette det opp første gang for å se hva dette var og ta det pent så jegh ikke ødela noe. Etterpå gikk det på 5 min.

Hvertfall er min versjon av "amerikanske telt" veldig enkelt å sette opp alene. Har ikke testet i storm men det har jeg nok ikke tenkt til heller, bruker det mest i marka.

Jeg har footprint så jeg kan sette opp yttertelt først/alene. Greit hvis det skulle komme en krafti skur under vandring så har en ly på få min.

Footprint veier bare 113gr eller så så ikke noe mas å ta med. Sparer og slitasje på bunn i teltet.

Stang på mitt er en slik Y i hver ende og så en stang over telt, ikke kryssende bue. Så er det en ekstra stangs på tvers oppå for å dra ut teltet sideveis.

Hele stanga er i ett og jeg fant ut at det var lurt å ha noen strikk på de Y'ene hver ende for å holde stengene sammen før man skulle sette de. Slapp man lange stenger i alle retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.