Gå til innhold
  • Bli medlem

Coleman 533- 2 forskjellige varianter?


Hermansen

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har jeg bestemt meg tror jeg :) Vil ha en bensinbrenner/multifuel i tilegg til gass, rødsprit og siste en bushbuddy.

Det går litt mellom å ha en med slange og en uten. Tror valget er tatt og jeg vil ha en brenner med fastmontert tank. Også lest at Coleman feks er ganske stille i bruk

Men så leiter jeg på nett og finner en som heter

Sportster® II Dual Fuel™ 1-Burner Stove og en som heter Coleman Sportster II unleaded fuel stove. Begge står det 533 på.

Vil det si det samme som unleaded bare brenner blyfri bensin? Den koster litt mindre enn den andre.

Hvilken av disse skal man velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei

Nå har jeg bestemt meg tror jeg :-) Vil ha en bensinbrenner/multifuel i tilegg til gass, rødsprit og siste en bushbuddy.

Det går litt mellom å ha en med slange og en uten. Tror valget er tatt og jeg vil ha en brenner med fastmontert tank. Også lest at Coleman feks er ganske stille i bruk

Men så leiter jeg på nett og finner en som heter

Sportster® II Dual Fuel™ 1-Burner Stove og en som heter Coleman Sportster II unleaded fuel stove. Begge står det 533 på.

Vil det si det samme som unleaded bare brenner blyfri bensin? Den koster litt mindre enn den andre.

Hvilken av disse skal man velge?

Samme sak. Miljøbensin for begge. (Grønn Statoilkanne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt, håper det er ok!?

Tittet på brenneren, ser bra ut den, har vurdert den selv og..

Kanskje noen av gutta her som har litt feedback på denne ved brenning av parafin, blyfri og tennveske sammenlignet med:

Coleman Exponent Feather 442 Dual Fuel Stove

eller

Coleman Exponent Multifuel Stove?

Ytelse på brennstoffene som kan sammenlignes i brennerene?

Håper dere forstod spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt, håper det er ok!?

Tittet på brenneren, ser bra ut den, har vurdert den selv og..

Kanskje noen av gutta her som har litt feedback på denne ved brenning av parafin, blyfri og tennveske sammenlignet med:

Coleman Exponent Feather 442 Dual Fuel Stove

eller

Coleman Exponent Multifuel Stove?

Ytelse på brennstoffene som kan sammenlignes i brennerene?

Håper dere forstod spørsmålet.

Coleman= Bensin, og kun bensin.

442 og 533 bør ha samme ytelse. Ca 3 Kw. Samme brenner på begge.

550B er sannsynligvis den andre du har sett på. Pittelitt mindre effekt, men ennu enklere i bruk.

OBS, tanken er svært liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.