Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus: Spørsmål om gassbeholder Primus 2012


Vea

Anbefalte innlegg

Hei

Har endt opp med et kokeapparat fra 70- eller 80-tallet som kobles på en gassbeholder av typen Primus 2012. Det er noe gass igjen, men hva gjør jeg når dene er tom? Er dette en beholder som kan re-fylles? Hvor kan jeg i så fall få gjort dette? Hvor får jeg tak i ny beholder hvis re-fylling ikke er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 uker senere...

har sjekket og disse 2 kg blå propanflaskenebegynner å bli vanskelige å finne.. maxbo har dem ikke lenger, men esso slependen har! kanskje flere stasjoner også, som forsyner båtfolket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaske kan byttes på en del bensinstasjoner, ganske mange marinaer, og hos jernvareforretninger med mange bedriftskunder.

Forøvrig er det mange som har slike stående i kjellere og garasjer, og bar ikke har fått seg til å levere inn spesialavfallet, så det er muligheter for å "arve" noen. Tror jeg har skaffet 5-6 til speidergruppa :)

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Du kan bytte slange og tilkobling som passer på vanlige husholdningsflasker eller industriflasker. Du får da propan med fullt trykk slik som disse er beregnet for. Engangsbokser har lavere trykk, og da vil du ikke få nok varme.

Har ikke handlet slikt på lenge, men jeg gjetter på at TESS har slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var overgang til 5 kilos (passer også 11 kg) er også tilgjengelig. Tess er igjen der jeg har handlet slikt, men det finnes sikkert andre steder også.
Ja det har blitt mange standarder, for sikkerhets skyld har jo f eks 11kg annen tilkobling i Sverige, og en tredje i Tyskland,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.