Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur på Finnmarksvidda


Kenneth

Anbefalte innlegg

Vi 3-4 gutter som har planer om å gå ski over finnmarksvidda helgen før påsken. Tanken har vært Kautokeino-Alta. Hvor lang tid bør vi regne på det? Vi tenker oss en tur på 3-4 dager. Andre turforslag på Finnmarksvidda mottas med takk :)

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått over Finnmarksvidda på ski, men det er noen år siden nå og jeg har ikke gått til/fra Alta. Jeg gikk Karasjokk - Kautokeino (før bilveien kom) og fra Kautokeino over Siccajavre til Enontekiø i Finland. Så vidt jeg husker så vil 3 - 4 dager på en tur Alta - Karasjokk være passende. Det skal visstnok være ganske stor trafikk der i Påsken. DNT Oslo har f.eks. en tur med hunder Alta - Karasjokk i Påsken Se: DNTs brosjyre "Fjellferie vinter 2005" Den ligger på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gikk i dette området forrige påske, ta en kikk på http://www.turlogg.com/turlogg/2004/04/logg_finnmarksv.html

Jeg bekymret meg veldig for trafikk på forhånd. Men det gikk fort opp for meg at vidda er stor nok for å romme både den ene og andre turgruppa uten at man behøver å støte på hverandre. Vi så vel ganske nøyaktig 2 scootere og 2 skiløpere i løpet av de 8 dagene turen varte.

By the way en av de heftigste turopplevelsene jeg har hatt på vintern. Rett og slett et vakkert område, iallefall når solen skinner og fisken biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.