Gå til innhold
  • Bli medlem

Topptur i nærheten av Oppdal 1.mai


Tarjei

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse

Vi endte på Nonshøa da vi hadde tenkt oss på Storhaugen:vi slet litt med starten... :-)

- Hvor parkerer man? (I møteplassen rett på andre siden av broen etter slalombakken? Kanskje ikke helt bra, men vi så en bil der da vi kjørte tilbake)

- Starter turen ved å gå østover/sør-øst gjennom skogen før man tar opp mer mot sør-vest?

Vi hadde lest "Toppturer i Norge" før vi dro fra hytta...men vi fant ikke noe sted som egnet seg til parkering, og ingen spor opp i lia. Vi var tidlig ute, så det var neppe noen før oss...men det som så ut til å være mulige parkeringer, så ut til å være opptatt av hyttefolk. At tur-kameraten min, som var navigator i bilen ikke var spesielt giret på "å bare prøve/starte" hjalp heller ikke. Vi prøvde oss litt seint i Påska (21), så det var litt pussig at vi ikke så noen spor....

Fant dette nå:

http://www.ifriluft.net/content/view/194/36/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vel brukt to parkeringsplasser når jag har vært på Storhaugen.

Den ene er rett etter heianlegget på Dale og rett før brua. Det står en stor rød garasje. Her er det helt OK å parkere. Herfra setter jeg kursen rett opp NØ-ryggen.

Den andre plassen er litt lengre inn i dalen, litt forbi en møteplass. Rett ved denne parkeringsplassen går det en vei inn til noen hytter. PÅ motsatt side av veien (ca 100 m retning slålomanlegget) går det en liten traktorvei. Følg denne og kryss rett opp bakken. Nydelig vårskitur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.