Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondane og Snøhetta


Talionis

Anbefalte innlegg

Annonse

Det avhenger jo av å hvor mye snø det er der om vinteren og hvor mye som smelter om sommeren, så det er ikke så lett å si. Var på Rondeslottet og rundt der sånn ca i juli eller no i fjor. Det var en del snø opp mot 2000 meter da, ganske mye snø på nordsia, men ikke så mye at det ikke er noe problem å gå der, kanskje heller en fordel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Takk for svar! Jeg hadde absolutt ikke tenkt å gå på ski, men lurte på om snø ville bli et problem uten dem.

Er det noen som vet hva slags terreng det er opp mot henholdsvis Storronden og Rondeslottet?

Skal på langtur i sommer, og har planlagt en dagsetappe over Rondeslottet. Men er det mye stein kan det kanskje være risikabelt å gå med tung sekk i slikt terreng, med tanke på overtråkk og andre fotskader, og da er det kanskje bedre å ta det som en dagstur uten den tunge sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stein på stein på stein i Rondane. Klart du kan gå med stor sekk over massivet, bare gå rolig, så ordner det seg nok. Jeg ville gjort det hvis jeg skulle over på den andre siden.

Jeg vil slenge på et spørsmål her.

Planen er å ta en tur til Storstygge Svånåtind og ryggen videre til neste topp (husker ikke navnet). Uansett, trenger man vanligvis ski/stegjern i andre halvdel av juni i det området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.