Gå til innhold
  • Bli medlem

Type ski ved kryssing av Hardangervidda i påsken


Mixmaster

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er relativt erfaren i fjellet og har hatt både bredere fjellski og smalere turski.

Nå har jeg imidlertid kun smalere turski (to par mellom 50 og 55 cm bredde)

I påsken skal jeg gå fra Finse til Haukeliseter på ca 5 dager med pulk. Jeg har gått deler av distansen før på normale turski. Dette fungerte da meget godt, men så var det også relativt hardt og isete, så jeg gikk ikke igjennom tross vekt på ca 100kg.

Er det galskap å gå på slike normale turski (typ Madshus Nordmarka / Kollen Steel) med stålkanter over vidda på denne tiden av året?

Må jeg investere i dyre fjellski kun for denne ene turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det galskap å gå på slike normale turski (typ Madshus Nordmarka / Kollen Steel) med stålkanter over vidda på denne tiden av året?

Nei.

Hadde du skrive at du skulle ha sekk med fullt overnattingsutstyr, hadde eg svara kanskje, men med pulk er svaret greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei.

Hadde du skrive at du skulle ha sekk med fullt overnattingsutstyr, hadde eg svara kanskje, men med pulk er svaret greit.

Gjelder svaret selv ved siste dagers og de kommende dagenes varme vær?

Frykter både å gå i gjennom, til tross for at vi skal følge kvistinga over vidda, men også lommebokas tomhet om jeg må kjøpe nytt utstyr før turen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder svaret selv ved siste dagers og de kommende dagenes varme vær?

Frykter både å gå i gjennom, til tross for at vi skal følge kvistinga over vidda, men også lommebokas tomhet om jeg må kjøpe nytt utstyr før turen :D

Svaret gjeld fortsatt. Bruk det utstyret du har, dersom snøen ikkje ber, så går du i gjennom med 2cm breiare ski også.

PS:

Det var nede i -15,8° på Sandhaug i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.