Gå til innhold
  • Bli medlem

Like før jeg tar skrittet.


larka

Anbefalte innlegg

Som mange tør være kjent med, er vi som kommer fra områdene rundt Mjøsa lite impulsive. I hvert fall ikke før vi har fått tenkt oss grundig om. Og nå har jeg tenkt i hele vinter og bestemt meg for å kjøpe packraft. Jeg har landet på Denali Llama og lurer på om noen kan gi meg tilbakemelding på om jeg gjør rett eller burde velge en annen type. Jeg er en rørslig kar på ca. 1,85m og matchvekta ligger stort sett mellom 90 og 100 kg.

Jeg bør vel også kjøpe årene som følger med, eller fins det billigere, like gode alternativer?

Debuten blir i såfall i Femundsmarka i begynnelsen av juli. :(

post-4167-13347474532_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Llama er riktig modell for deg. Jeg er selv 187cm og 85kg. Jeg går akkurat ned i båten i lengden, mens det er mer å gå på i bredden. Packraften er en morsom farkost. Jeg har bare hatt den ett år. Fin avveksling til Allyen. Åra er bra, og jeg tror ikke du får en slik åre billigere. Liggeunderlaget er også nødvendig. Du sitter for lavt og bunden blir fort kald uten liggeunderlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en avtale, Bjarnehs. Vi er en gjeng som sikter oss inn på områdene i Grøtådalen, Vonsjøen og tilliggende herligheter fra ca. 4. juli. Så hvis du observerer en gjeng velvoksne, ikke utpreget atletiske karer som peser fælt i motbakkene, kan det være oss. Blir forhåpentligvis en solotur eller to til femundsmarka senere på sesongen også. Det har blitt noen slike de siste åra. :lol:

post-4167-133474745669_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på hvilke skritt du hadde tenkt å ta jeg da :lol: , ble lettet når jeg så at det "bare" var en packraft :)

Beklager, men jeg bare måtte :lol:

Enig med deg - jeg gleder meg også veldig til fjellturer når våren går over til sommer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne tråden da jeg også er av den "impulsive" arten fra mjøsområdene. Har også ligget i tankegropa et drøyt år med tanke på packraft, og lurer på av de som kanskje vet om det ville være hasard eller veldig strabasiøst med ruten fra Käringsjøen som mange tar med kano?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme packraften selv. Er ett fantastisk morsomt leketøy i elver av til dels grov sort dette her. Personlig ikke mitt valg når turen går hovedsaklig på flatt vann men den funker jo der også. Betydelig tregere enn en god flattvannskano på de flate strekkene. Er jo også helt andre begrensinger på hvor mye man kan ta med seg selv.

Til sommeren skal jeg padle hele vindelelven(sverige) med packraften. Det skal mildt sagt bli stor stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

2011 modellen Alpackaraft representerer den største oppgradering av produktet så langt. Årets modell har følgende forbedringer:

1. Båten har fått et redesignet skrog med mer hydrodynamisk baug og akterende. Båten kan dermed oppnå en mye høyere marsjfart på stille vann.

2. Til tross for et mer strømlinjeformet skrog har man beholdt de ekstremt gode navigasjonsegenskapene og stabiliteten i elv.

3. Setet har blitt justert for bedre komfort.

4. Spraydecket har blitt forbedret for å motstå lekasjer

Packrafting.com har fått facebookside:

http://www.facebook.com/pages/Packrafting/151828668216565

mvh

www.packrafting.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.