Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske og flutevest.


REs

Anbefalte innlegg

Har mange ganger tenkt på at det kunne være praktisk med en fiske og flytevest når jeg går langs svaberga og fisker etter sjøørret. Vinter og vår kan vannet være ganske kaldt og berget ganske glatt. Hvis man skulle falle uti og ikke klare å komme seg opp med en gang så kan det være bra å ha noe å flyte på. Jeg har både fiskevest og flytevest, men det hadde vert ganske greit med en som kombinerte disse to.

Har sett litt på en fra Mustad. http://www.villmarksbutikken.net/produkter/fiske/haspel+multi/tilbehor/ovrig_tilbehor/Mustad+Flytevest.d2Y-18UlNO38pBp7q5B8Nxh0xE2N13PYpwlHS1G.ips

Er det noen som kjenner til denne eller som har erfaringer med andre typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

BUMP!

Har nettopp kjøpt Ally kano og tenkte å kjøpe ny vest som er bedre egnet til padling en den jeg har nå.

Valget står imellom Mustad vesten du linker til, Fladen 833 RT, eller muligens en oppblåsbar.

Er det verdt å legge ekstra penger i en oppblåsbar padle/fiske vest eller er det bare tull?

Test av flytevester hvor Fladen vinner marginalt over Mustad:

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article595852.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei REs

Jeg har vesten du spør etter og bruker den i kanopadling, noe som går helt greit. Godt med armslag i vesten. Kjøpte den på impuls ute på internett for å teste den ut. Jeg savner en ordentlig strammestropp rundt livet på den vesten. På meg så henger den og slenger selv om vekta mi stemmer med ratingen på vesten. Laget for feite korte menn med ølmager? Dette gjør også at selv om skrittstrammeren helt i bunn, så vil vesten fremdeles fly opp over hodet mitt ved kantring, så jeg er usikker på om jeg skal kjøpe en ny i år eller hva jeg har tenkt. Glidelåsene ville jeg ikke latt livet mitt avhenge av, men de fungerer. Flust med rom og flyteelementene kan du ta ut slik at du får en ordinær vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.