Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketur Femunden sommer 2011


Halla

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter nå og venter med spenning på at sommeren og årets fiskesesong skal komme igang, og har i den sammenheng planlagt en av årets fisketurer. Tenkte å ta en tur i Femundsmarka i sommer, var der også i fjor men måtte vende hjem med heller mager fangst.

Har studert kartet og har planlagt en rundtur, og jeg lurer på om noen har tips ang. ruta som er som følger:

Som i fjor tenkte jeg å ta båten over Femunden å gå opp til Nedre Roasten langs turistlinen, for deretter å gå litt sørover til jeg kommer til Abbortjønna. Deretter går turen sørøst nedover Grøtådalen, nedover denne strekningen er det mange vann som jeg hadde tenkt å gå innom, og kanskje bruke noen dager nedover her. Var en tur innom Grøtådalen i fjor, og likte området veldig bra. Så mye fisk, men fikk bare "småfisk " på kroken. Følger dalen nedover, og når jeg kommer til området ved Rundhåtjønna/Rundhåen går jeg nordover mot Kratstjønna/Kratltjønnan, og opp mellom Kratlvola og Litlevondsjøvola til jeg kommer til Storrundhåen, og fisker nedover Røa til jeg ender opp ved fergeleie ved Femunden.

Har tenkt å ta meg GOD tid på denne turen, og har ikke tenkt å gå ruta "snorrett", men ta små avstikkere her og der til forskjellige vann som ser lovende ut.

Er det noen som har gått denne ruten/i dette området før, og kanskje har noen tips ang. gode vann, eller generelt andre tips til turen? Har som sagt bare vært en liten tur innom øvre delen av Grøtådalen tidligere, gikk da nesten ned til Grantjønnan før vi snudde og fisket oss tilbake til Korstjønna. Så denne ruten har jeg planlagt uten noen som helst kunnskap om området. Kanskje er jeg helt på villspor?? Jeg tenkte forresten å ta turen midt i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første tanke er:

Du planlegger å dekke et stort område. Hvor mange uker har du tenkt å bruke på dette? Frykter det kan bli mye gåing.

Jeg ville gått av båten ved Haugen- litt kortere vei inn til abbortjønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.