Gå til innhold
  • Bli medlem

Aprilsnarr før tiden eller turforening på LSD?


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg antar at de som er imot dette, i politisk valg IKKE støtter partier som i stadig større grad markedsorienterer samfunnet vårt? Eller er reklame i villmarka et kompromiss man er nødt til å inngå, for å nyte frukten av stadig sterkere markedsliberalisme?

Det som forundrer meg, er at folk blir forundret over hvilken vei dette bærer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turistforeningen er avhengig av inntekter, og de må enten komme fra statlig støtte, kontingenter eller ved donasjoner. Vil vi unngå reklame langs løyper eller stier må vi bidra. Det er MANGE som nyter godt av foreningenes arbeid uten selv å være med på å betale regningen. Jeg mener alternativet er at turistforeningene trapper ned sitt arbeid til hva de har råd til. Reklame bør en spare seg for i naturen.

Jeg er forøvrig tilhenger av markedsliberalisme og flott norsk natur uten reklame på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk akkurat der for to dager siden, og ble litt sur pga det. I alle årene jeg har gått der (altså helt siden jeg var 2 år) har jeg sett samme, gode gamle skilt. Nå plutselig var det reklame der også, irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt på følelsen at dette temaet er litt oppspinnet. Det kan vel ikke være så store reklameplakater de bruker?

Er forøvrig enig med at fri natur burde være reklamefritt. Men om det gjelder på skiltingen til DNT, så synes jeg det ikke høres så værst ut om summene blir brukt til deres arbeide.

Ser for meg et Coka Cola skilt i toppen av en svær furu.

Også på toppen av Galdhøpiggen "Dette fjellet er sponset av DNB Nor".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hetser dere DNT?

Dette er ikke DNT, det er "turforeningen".

http://www.elverum-turforening.no/om_elverum_turforening.htm

De har ingenting med DNT å gjøre, så jeg håper trådstarter vil redigere tittelen sin slik at tråden ikke fremstår som villedende for flere debattanter.

Forøvrig synes jeg reklame i skogen er fullstendig forkastelig. Jeg hater reklame i urbane omgivelser nok som det er, om vi ikke skal bli utsatt for kjøpepresset når vi forsøker å koble av også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hetser dere DNT?

Dette er ikke DNT, det er "turforeningen".

http://www.elverum-turforening.no/om_elverum_turforening.htm

De har ingenting med DNT å gjøre, så jeg håper trådstarter vil redigere tittelen sin slik at tråden ikke fremstår som villedende for flere debattanter.

Forøvrig synes jeg reklame i skogen er fullstendig forkastelig. Jeg hater reklame i urbane omgivelser nok som det er, om vi ikke skal bli utsatt for kjøpepresset når vi forsøker å koble av også.

Jeg beklager dette og det var aldri meningen å få det til å fremstå som DNT. Jeg overså at det var "turforening" det sto, men var klar over at det ikke var DNT. Beklager hvis dette har ført til misforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja som sagt, reklame langs løyper eller stier er nok uunngåelig, slik dette bærer avsted

Jeg er redd du har rett, men jeg er veldig i mot.

Jeg må si jeg er litt skremt over at en turforening mener at reklame er måten å løse problemet på. Bedrifter bør kunne støtte turforeningen og skryte av det i lokalavisen heller enn å belemre oss med reklame langs stier og løyper. Jeg håper for all del det bare er snakk om en mindre logo på turskilt eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker alltid opp søppel etter meg når jeg er på tur, mitt eget og noen ganger andres. Så snill er jeg! I dette tilfellet vil jeg tror det dreier seg om reklame som ved et uhell ble gjenglemt i skogen.

Jeg er helt sikker på at når Elverum turforening får tenkt seg litt om blir de glade for at noen tar bryderiet med å fjerne dette.

Skiforeningen hang også opp plakater hvor de viste store slemme syklister som meg som syklet på små barn og hadde teksten "Tråkk med hue". De hadde også en lei tendens til bare å bli borte uten at noen egentlig vet hvor de ble av. Ikke ser de ut til å være savnet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit samme link som førsteposten jo.

Jepp Jepp. Når folk ikke betaler medlemsavgift for å gå på ski blir det reklame for å finansiere skiløypene. Hmm hadde det ikke vært lurt med færre skiløyper da når folk ikke er interessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden var det masse bråk vedrørende merking av en sykkelsti i samme skogsområde. Grunneieren hadde ikke blitt kontaktet og de fleste synes det var brukt litt mye maling. De som merket løypa var nok litt for ivrige på at barna ikke syklet seg bort på løypa.

Men nå ser det ut til på være 'greit' med noe som for så vidt er verre.

Sånn går nå utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke liker disse reklameskiltene så er det bare å ha med seg et skrujern i sekken og fjerne dem. De brenner sikkert godt under kaffekjelen.

Jeg tror ikke du skal ta så mange skilt før annonsørene ikke finner det interessant å betale for denne reklamen lenger, og så er det jo fullt mulig å gå inn til f.eks. en sportsbutikk som betaler for denne reklamen å si at du skulle ha en ny ryggsekk eller nye ski, men på grunn av reklamen så går du heller til en annen butikk.

Jeg har flere ganger klaget til annonsører for irriterende tvreklame. De fleste svarer og noen sier også at de vil se på saken. (Vet ikke om det nytter, men jeg styrer konsekvent unna de produktene som har irriterende reklame, og det informerer jeg dem om.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at det koster å preparere skiløyper. Mon tro om ikke helsevesenet kunne gått inn som statlig sponsor av skiløyper - budsjettert under "preventiv medisin". Tenk så mange helsekroner staten sparer på folk som holder seg i god form gjennom vinteren! På noen år har de nok jaggu meg tjent penger på "investeringen"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at det koster å preparere skiløyper. Mon tro om ikke helsevesenet kunne gått inn som statlig sponsor av skiløyper - budsjettert under "preventiv medisin". Tenk så mange helsekroner staten sparer på folk som holder seg i god form gjennom vinteren! På noen år har de nok jaggu meg tjent penger på "investeringen"!

Det er det jeg også har lurt på. Vi bruker i år 133 miljard kroner på helse og omsorg av personer som har dårlig helse. Hva er bugsjettet for å holde på helsen man har når den er bra? Hvor mye blir satt av for skiløyper, nye sykkelstier etc? Veldig lite tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.