Jump to content

Sovepose med glidelås på midten

Recommended Posts

Hei, jeg kom over denne soveposen, Helsport Nona

http://www.xxl.no/villmarksliv/soveposer-underlag/soveposer/nona-sovepose-1056030

Det slo meg at sovepose med glidelås på toppen må være genialt, spesiellt i hengekøye ( les: Clark Jungje Hammock)

Ser ikke ut som denne har mulighet for lufting ved føttene, noe som jeg syns er viktig...

Er det noen som kjenner til andre soveposer som har lignende løsning, gjerne med glidelås helt ned og comfort temp. rundt -5C

Annonse
Om ikke genialt så ihverfall gammeldags!! De fleste soveposene jeg brukte som guttunge hadde glidelås på midten og halvveis ned på posen!!

Nå er ikke jeg så gammel da :D for meg virker det veldig bra til bruk i hengekøye, iallefall om glidelåsen går helt ned...

Noen som har tips...? Om en "gammeldags" sovepose, designet med NY teknologi og moderne materialer :shock:

Tror grunnen til at man kuttet ut med "midtstillt" glidelås var og er fordi det er vanskelig å få til en skikelig kuldebarriere/lås. Mister fort endeel varme gjennom en lite tildekket glidelås, spesielt rett foran bryst/underdel.

Har en mobpose fra forsvaret og den har glideløs på midten

Er selv litt dårlig til å sove i sovepose og må nesten alltid ha glidlåsen lit på gløtt. Med midtglidelås ble det lit for mye trekk på hals etc så jeg har slengt den på hytta som reservepose.

Kanskje og blitt spesielt å sove pose med midtglidelås hvis de var sammenkoblbare :)