Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp/tips til valg av ski bindinger...


madsrb@hotmail.com

Anbefalte innlegg

Kjøpte fjellski uten bindinger av typen Madshus 940 Glittertind og eg har lyst på kandahar bindinger så blir nok og stikke på fretex og finne ski der med dei bindingane ta dei av og montere på mine er det ein god ide eller er det heilt fjernt?

Nokon som foresten veit ka ein sportsbutikk tar sånn ca. for og montere på skibindinger, veit dei tar 50 kr der eg kjøpte skiene men det va bare vist eg kjøpte alt der...

Bruker foresten str. 47 i sko og har eit par no som er litt for små men går greit så det er ikkje bare bare for meg og kjøpe nye sko og bindinger.

Vist nokon har ski sko med bindinger i str. 48 så er eg innteresert i og kjøpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Antar du med kandaharbindinger sikter til 75 mm. Rottefellabindinger av noe slag?

Med eller uten wire?

Det er ikke noe problem å montere denslags bindinger på skiene.

Når det gjelder montering, dersom man ikke er utstyrt med ti tommeltotter og har tilgang til drill med 4 - 4.5 mm bor er det ikke noe problem å montere bindingene selv.

Se beskrivelsen for fremgangsmåte som jeg har beskrevet i denne tråden:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=19972

Ta også en titt på denne tråden:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=22973

Sjekk selvsagt lengde og dimensjon på skruer før du begynner.

Det er selvsagt smart å ta med seg skiskoene du skal bruke når du drar på bindingsjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og drill har eg så den delen er grei det er bare det med plassering eg lurte på.

Eg såg på fretex at dei skiene som hadde dei bindingane eg va på jakt etter va mye bredere enn dei skiene eg har no så eg må nok ta med meg meterstokk og måle litt for og se om eg finn nokon som passer

Eller evt. gå for nokon andre bindinger.'

Men takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.