Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen med erfaring med Arcteryx Altra 65 (alternativt 75)


renzir

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har erfaring med denne? Klarer ikke å finne den i noen norske butikker på nettet heller. Ser bare dame 62l og herre 75l. Har en Para Ranger og trenger noe mindre (sekken blir full uansett turlengde...). Ønsket meg egentlig en Bora 65 men den har gått ut. Har sansen for Arcteryx og er veldig interessert i å høre erfaringer med Altra serien. Bor i Oslo så det hadde også vært interessant hvis noen vet om en butikk som har sekken utstilt. Hvilke butikker har mest av sortimentet til Arcteryx?

På forhånd takk

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sport 1 Superstore storgata, Sportsnett, Anton Høyfjell.. Tror du nesten bare får ringe og høre, evt om du kan få den bestillt. Vant jo Backpackers i fjor tror jeg, sikkert en helt kurant sekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min Arcteryx Altra 65 hos Anton Sport i Bogstaveien (Anton Høyfjell). Har ikke testet sekken på så mange turer ennå, men inntrykket er veldig positivt så langt. Fine løsninger, også sitter den godt på min rygg iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på sekken i dag hos Sport1 superstore i Oslo. De hadde dessverre ikke den i tall versjon. Men den virket veldig bra. Blir helt klart en 65L da 75L var ganske mye større. Kona har også en 80L Norrøna sekk (herremodell) så trenger ikke noe så stort. Eneste jeg er skeptisk til er hvor holdbare disse nye lettvektsekkene er. Tenker da på stoff og glidlåser spesielt. Para Rangeren er jo praktisk talt helt ok ennå etter å ha fått mye juling. Trenger bare noen få sting så er den god som ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den og z65 så bra ut. Valget ble ikke lettere nå. Hvordan er kvaliteten på denne vs arcteryx? Har en følelse av at arcteryx er over snittet gode, har ingen erfaring med gregory. De jeg kjenner som har arcteryx er i hvertfall veldig fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hva gjelder Arc'teryxsekker vs. Gregorysekker vil jeg faktisk antyde at Gregory er hakket hvassere.

Fimax, medlem her inne, har en Gregorysekk og foretrekker klart denne fremfor andre sekker, dette i likhet med andre omtaler jeg har sett fra brukere av dette merket. Og det skal sies at Fimax er en utstyrsfreak, no offense :D

Hva gjelder omtaler av merket Gregory, se bl.a. denne tråden:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=13766&highlight=gregory

Jeg kjøpte en Osprey Crescent 110 l. i sin tid men den var aldri helt god til min rygg, men av merker fra over dammen (les Nord-Amerika) er både Gregory og Osprey anerkjent som gode produsenter. Jeg gav bort min Osprey til en venn og min neste storsekk skal være av merket Gregory.

Har fått testet en Gregory Palisade over 2 uker og er ordentlig imponert.

Men om Arc'teryx passer for deg så gå for den, samboer har en Arc'teryx Briza (dameutgaven av Bora) og er godt fornøyd.

Det kan nevnes at f.eks. Oslo Sportslager faser ut sitt salg av Arc'teryx for å satse på Gregory.

Se deres omtale her:

http://www.oslosportslager.no/blogg/mine-erfaringer-med-gregory-4.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ble faktisk en Altra 75 til slutt. Lettere å pakke lite i en større sekk enn for mye i en liten. Sekken virker veldig bra. Blir gøy å få prøvd den. Forøvrig litt tilbud på sportsnett på mange arcteryx og andre sekker denne helgen. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk en Altra 75 til slutt. Lettere å pakke lite i en større sekk enn for mye i en liten. Sekken virker veldig bra. Blir gøy å få prøvd den. Forøvrig litt tilbud på sportsnett på mange arcteryx og andre sekker denne helgen. Takk for hjelpen :)

Gratulerer med ny sekk :D

Jeg har denne i Tall. Da er den 79 liter.

Er bra fornøyd med den. Svært god bærekomfort, og fine løsninger! Eneste minuset jeg kommer på er

at lommen til drikkesystemet er plassert på en side. Kunne tenkt meg lommen på midten inn mot

ryggen. Med mye oppakning betyr det ingenting, men føles litt skjevt om du har lite vekt i sekken utenom.

Ellers virker det som om den er mye mer slitesterk enn den ser ut ved første øyekast. Dessuten veier

den svært lite i forhold til størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.