Gå til innhold
  • Bli medlem

Markedsundersøkelse for nyoppstartet friluftsklesmerke


Zabel

Anbefalte innlegg

Annonse

Merkelige spørsmål, men jeg har nå svart.

Edit: Sett i lys av innleggene under så kan jeg også spesifisere litt.

- Jeg skal nok ikke handle noen duffelbag.

- Det manglet alternative merker og butikker.

- En del merker har jeg sett meg ut som mer seriøse enn andre, men ikke så spesifikt at jeg kan velge ett fremfor et annet. Blir meningsløst da å trekke frem evt mangler feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde et forsøk på å svare, men følte en god del av spørsmåla var umulige å svare på. Og valgte derfor ikke å fullføre. Jeg er nok for lite merkebevisst! Og hva som kan forbedres hos et merke varierer jo voldsomt fra plagg til plagg. Hvilke sportsbutikker som selger klær av best kvalitet er også svært vanskelig å svare på. For det første selger de mye av de samme merkene. Utvalget varierer fra håpløst til meget bra fra butikk til butikk innen samme kjede. Og mange, i alle fall for meg, svært aktuelle butikker mangler totalt. (vpg.no, sportsnett, villmarksbutikken........)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Alder (merk av det alternativet som best stemmer med din oppfatning)

Jeg oppfatter meg som yngre enn det jeg er :).

Jeg begynne med god mot å fylle ut, men måtte bryte da jeg måtte ta stilling til hvilket merke jeg foretrekker. Er ikke merkefiksert og prøver gjerne ut mange jakker. Om jeg hadde kunnet svare flere merker som jeg er mer interessert i enn andre, hadde jeg kunnet svare. Jeg har også problemer med å svare på hvilken butikk som leveres best kvalitet utstyr. De fleste butikker har jo de samme produktene. Og man kjøper noe her og noe annet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stussa også på mange av spørsmålene, men svarte så godt det lot seg gjøre. kan ikke skjønne helt hva dere skal med de svarene dere får.

jeg mottar mange spørsmål om å svare på spørreundersøkelser på min studentmail, og det er ekstremt mye rare spørreskjema ute å går. eksisterer det ikke veiledere på slike prosjekt?

selv om dette er et sted hvor friluftsfolk samles, er det mye forskjellig vi driver med. noen klatrer, noen padler, noen plukker bær osv. poenget er at folk i de ulike kategoriene har ulike krav til sin bekledning. dette får dere ikke sortert ut med de spørsmålene som stilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også en feil i skjemaet. På spørsmålet "Hvilke butikker føler du selger friluftsklær av best kvalitet? (du kan her velge flere alternativer)" har dere brukt radiobutton istedenfor avkrysning, noe som gjør at man ikk får valgt mer enn ett alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg begynte på undersøkelsen men avsluttet den da en del av spørsmålene er håpløse å svare på (hvilken alder oppfatter (?) du at du er, jakke til alpinbakke, tur (hva slags tur/hvilke materialer/sesong er her tenkt?? o.s.v), duffelbag (har aldri tenkt å anskaffe en).

Hvor er opsjonen: Ikke aktuellt f.eks.?

Kort sagt, umulig å kunne svare på spørreundersøkelsen med en formen den har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa86

Som de fleste over meg har skrevet, burde det vært flere svaralternativer, som "vet ikke", "andre" eller "ingen av disse".

Jeg er midt oppi intens lesing til eksamen i markedsføring, og må si at jeg tror ikke dere vil få helt realistiske svar på denne undersøkelsen, nettopp på grunn av manglende svaralternativer og på noen av spørsmålene hvor det stod at det skulle gå an å velge flere svar, gikk det bare an å velge ett, og på noen av spørsmålene var ikke det "rette" alternativet for meg der... Som en over her nevnte, så burde det også vært et felt hvor man kunne skrive inn selv...

Med andre ord, jeg fullførte undersøkelsen, men veldig mange av svarene valgte jeg kun fordi jeg ikke hadde noen andre alternativer = her får dere nok en del feilinformasjon...

Lykke til med bachelor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart, og må si meg enig med resten her. Mye rare (spørsmål og) svaralternativer. Følte ikke jeg fikk frem meningene mine på ordentlig vis.

Hadde jeg vært dere ville jeg nesten vurdert å lage en helt ny undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror dere egentlig burde gjøre, er å lete rundt på forumet etter brukererfaringer og vurdering av forskjellige produkter.

Det er veldig avgjørende om hva slags meninger som kommer frem her på forumet, om hva slags utstyr folk velger å bruke.

Dette spesielt fordi det som oftest er individuelle forbrukere, og ikke de som driver markedsføringen i form av salg, som velger å yttre sin erfaring om produktet.

F.eks hvis de som kan mye om primuser sier at slangebrennere er noe drit, og det dukker opp mange tråder hvor det blir dokumentert feil og mangler på dem. Da vil det nermes garantert bli distribuert mere slangeløse primuser.

Det samme gjelder telt og annet utstyr, brukererfaringer står for en stor del av forumets informasjon og er ofte et tema for å finne ut om hva som passer forbrukeren best.

Det er også mye samling av informasjon på FF som viser til andre tester som er gjennomført av andre nettsteder, butikker og forbrukersteder.

Om det lar seg gjøre, så tror jeg spørreundersøkelsen burde bli bassert på informasjon fra FF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey, jeg skal nå svare på hvilken butikk jeg føler leverer kvalitetsvarer, men alle alternativene fører jo den sammle "røkla" av standardmerkene. Bergans (fysj) og egne inhouse billigmerker + Stormberg.

Hvorfor er ikke sportsnett.no, Platou, ute.no, skandinavisk høyfjellsutstyr og oslosportslager etc. med der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duffelbag!!!!

Hva har det med friluftliv å gjøre?

Om du skal ha ryggsekken din på et muldyr 3 dager på vei til en eller annen basecamp så ødelegger du en duffelbag til 700.- i stedet for en sekk til 4000.- så det er absolut et fantastisk produkt til sitt bruk..

putter du ryggsekken i en duffelbag når du skal ut å fly så slipper man og alt styret reimene på en ryggsekk medfører på en del flyplasser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Enig med de over, forsøkte å svare men datt ut etterhvert og ga opp.

Fant ikke svaralternativer som passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.