Gå til innhold
  • Bli medlem

Coleman BlackCat vs Campingaz BlueCat


gremlin

Anbefalte innlegg

Dette er to små "ovner" som benytter henholdsvis colemans gassbokser og mer vanlige!

Kan ikke si jeg har lagt merke til colemans gassbokser noe sted? Er de vanlige rundt om??

Jeg skal bruke "ovna" i både fotoskjul, bilen, lavo og andre steder. Coleman gassen er vistnok mye bedre i kulde? enn den vanlige vi kjøper fra primus/campingaz etc.,

Colemans koster 695 på tilbud hos fx amfibi, Campingaz får jeg for 399 hos Europris!

Jeg har mest lyst på Coleman da jeg liker deres øvrige produkter, men det var dette med disse gassboksene da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke hvilke ovner du her referer til, men de produktene jeg har vært borte i fra campingaz så benytter de en egen innfestning på boksene sine slik at en ikke kan benytte vanlige gassbokser.

Jeg syntes heller ikke det er spesielt enkelt i mitt område å finne noen som fører campingaz sine gass beholdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vil at du skal bruke "min" gassbeholder.

Jeg mener at Coleman nå har standarisert samme kobling på boksene som primus.

Hva som er lett å få tak i varierer noe fra sted til sted.

Stort sett så er markedet for ventilbokser delt i 3.

Flaskene som ser ut som spraylakk-bokser med en hurtigkobling trykk og vri (boyonett?)

Campinggaz egne ventilbokse og alle de andre med

Gjengeventil (Lindahl valve) med 7/17"x 28 gjenger.

Produkene ser ellers ganske like ut om du googler, og da kan du også se på gass til de samme.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coleman gassen er vistnok mye bedre i kulde? enn den vanlige vi kjøper fra primus/campingaz etc.,

det var en test i siste "bladet friluftsliv" om gassbokser av ymse merke, og deres beskaffenhet i kulde. coleman kom meget bra ut der. testen konkluderte også med at de store boksene var bedre enn de små i kulde. coleman ble kun slått av et relativt ukjent merke ført av esso, hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.