Gå til innhold
  • Bli medlem

teltlykt på ica maxi?


christ3103

Anbefalte innlegg

Var tilfeldigvis innom ica-maxi idag der så jeg at de hadde en solcelledrevet teltlykt. Det var en gul liten led sirkel på ca 8 cm i diameter og 1 cm tykk. den kostet 149 kroner.

Er dette noe å prøve eller skal jeg skite i det? virker jo temlig smart så slipper man styret med batterier :) man bare henger den på sekken med den medfølgene karabinen og lar solen lade den opp for å så henge den opp i teltet på kvelden.

Noen som vet om noe lignende? eller om den er bra? fulgte også med en lysspreder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å kjenne til denne lykten så kan jeg bare nevne at det største problemet med billige ledlamper med solseller pleier å være effekten. Jeg har sett en del oppladbare hagelamper som skulle lyse om natten og lades opp om dagen, men lyset de ga var ofte bare en liten glo. Ledlamper trekker lite strøm, en du kan jo ikke få mer effekt ut enn du putter inn. Det svakeste punktet på slike lykter er ofte solsellene.

Inne i et telt trenger du ikke mye lys, og med den prisen du nevner så tror jeg ikke at jeg hadde vert redd for å teste den ut.

Kjøp en lykt, så ser vi frem til å få en rapport om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 hagelamper fra Clasern. I vinter har den ene blitt overkjørt av traktoren men begynte å virke etter at den kom fram fra snøen. Her om dagen begynte det å lyse i fra snøen fra ei annen lampe også :) den lades da opp til tross for 4-5cm med snø over seg. De lyser i hvertfall nok til å se hva man driver med inne i ett telt. Og på sommerlading så lyser de 4-5timer. Nå lyser de ca 2timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har puttet den under lampen en stund nå og jeg må egentlig si meg ganske fornøyd :) er ikke akkurat det beste lyset på markedet men det går fint å lese kart,bok osv inne i teltet. Er ikke helt sikker på om det kommer til å bli min faste turkammerat men tiden vill vise :) nå fikk jeg jo ikke ladet den så veldig lenge og under en lampe då det var kanskje ikke de beste vilkårene

av en eller annen grunn får jeg ikke lagt ut bildene for de er for store :S får heller ikke fått avatar for alle bildene min er for store, kan det noe å ha med å gjøre at jeg har mac? hvordan forminsker jeg dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.