Gå til innhold
  • Bli medlem

Vølkl Amaruq randonneski eller tilsvarende


Erling

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt anbefalt å kjøpe Vølkl Amaruq ski http://www.voelkl.com/skis/touring/models/amaruq.html med Marker F10 eller F12 bindinger. Hovedbruken vil være toppturer i Norge, litt off-piste og kanskje også hytte-til-hytte-tur i alpene. Foruten en og annen dag i et skianlegg. Fra før har jeg Scarpa Denali skistøvler.

Den eneste forhandleren jeg har sett som har disse skiene er sportsnett.no til ca 6000 kr og da kun i 184 cm. Det er vel kanskje litt langt siden jeg selv er 183 cm. For tiden har Oslo sportslager og sikkert flere forhandlere gode tilbud på ski. Eksempelvis: http://www.oslosportslager.no/produkt/k2-backup-allmountainski-toppturski--1011-25557.aspx

Er det noen som har gode tips til ski i samme klasse som Vølkl Amaruq :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
K2 Backup er ganske lik, litt smalere, men samme vekt. Fine ski med doble titanalplater.

XXL selger dem ut for 2000,- nå, jeg har værtfall sikra meg et par :D

Når jeg er 183 cm høy og 75 kg tung og en middelmådighet på ski, hvor lange bør disse K2 Backup skiene være :) Jeg ser de kommer i 181, 174, 167 og 160 cm.

Jeg ser de har disse skiene på Oslo sportslager til 2499.

Hvilken XXL-butikk har dem til 2000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode tips :)

Nå er et par K2 Backup 181cm med Marker F12 til montering hos XXL på Gulskogen i Drammen.

Jeg hadde vel klart meg med Marker F10, men butikken hadde ikke dem inne.

Mangler bare skifeller. Det må jeg også sjekke, hvis ikke noen av dere har like gode tips angående skifeller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel prøve de nye skiene på Sunnmøre i påska Erling :)

Reiser opp til Sunnmøre rett etter påske og blir der i 10 dager. Jeg tar heller med meg de gamle randonnéskiene og lar dem bli stående i Ålesund for bruk når jeg er på de kanter.

Håper det fortsatt er muligheter for å ta noen rando-turer i Sunnmørsalpene eller på indre strøk av Sunnmøre selv om dette er så sent som første uka i mai. Du hadde jo et tips om å kjøre inn til Tressfjorden og gå opp derfra blant annet. Har ikke gitt opp håpet om Lodalskåpa heller jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snust litt på dette oppsettet selv etter at jeg så det her, men mangler sko også. Selger de rando-sko på XXL?

Ja. Scarpa pegasus, scarpa avant, scarpa tx pro og salomon quest er de som har vært i år. Du kan være heldig å finne noe gjenværende for 1500,- nå på slutten av sesongen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser opp til Sunnmøre rett etter påske og blir der i 10 dager. Jeg tar heller med meg de gamle randonnéskiene og lar dem bli stående i Ålesund for bruk når jeg er på de kanter.

Håper det fortsatt er muligheter for å ta noen rando-turer i Sunnmørsalpene eller på indre strøk av Sunnmøre selv om dette er så sent som første uka i mai. Du hadde jo et tips om å kjøre inn til Tressfjorden og gå opp derfra blant annet. Har ikke gitt opp håpet om Lodalskåpa heller jeg da :)

Første del av mai er det forsatt mange veldig gode alternativ, Dalskleiva heter overgangen mellom Tresfjord/Øvstedalen og Overøye/Stordal. Se f.eks her fra første del av juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.