Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose og ski over Grønland?


Anbefalte innlegg

Annonse

Uten å ha noe særlig erfaring med lange ekspediasjoner, så ville jeg nok si at det er noen steder dere kan spare vekt og andre ikke. De to du nevnte ville jeg helt klart satt godt oppe på "IKKE"listen. Tror det faktisk det egentlig ikke er så mye du kan spare vekt på under en slik ekspedisjon. Hvertfall ikke i samme grad som du kan hjemme på kosetur.

Det er en god tråd oppe nå på "varmeste sovepose", mange gode tips der. Dere må nok regne med rundt 2,5kg+ pr pose, kommer litt ann på syntet eller dun.

Skimessig så er Åsnes Amundsen et godt alternativ, har vært med på mange ekspedisjoner, også over Grønland. EEEller du kan gå for Madshus Nanosonic, da sparer du endel vekt. Spesielt etter en dag eller to, hvor to stk ski er blitt til 8 mindre deler som ligger ved forrige camp. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Mountain Equipment Everest over Grønland, og var fornøyd med valget. Men jeg vil tro at det meste av kvalitetsposer duger. De aller fleste bruker nå dunpose på Grønlandskryssinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.