Gå til innhold
  • Bli medlem

"Fjelltur"


Echo01

Anbefalte innlegg

Hei,

Av rent helsemessige årsaker ønsker jeg å ha med sambo på enkel overnattingstur.

For å gjøre en lang historie kort, stressterskelen hennes må ned og hva er vel bedre enn å finne roen i skog/mark/fjell?

Uansett, det jeg trenger tips på er følgende:

Dette blir ren komforttur og luksustur ..

Vi må kunne kjøre, mer eller mindre, helt fram til campsted.

Skal vi gå så må det ikke overgå mer enn 1-2km ..

Bratte stigninger må i så stor grad som mulig unngås.

Et vann i nærheten for å fiske er ikke å forakte, men ikke et krav.

Rimelig kjøretid fra Ålesund vurderer vi som opptil 2t.

Hvor drar vi?

Og husk, dette er IKKE en ekspedisjon, det er kun for å være utendørs, uten stress/mas fra hverdagslivet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg hadde mine barneår i Ålesund og gikk i speideren i Fremmerholen.

Derfor vekket det gode minner å høre om Brusdalsvatnet.

En av mine første teltturer hadde jeg sammen med søster og bror i spisstelt i andre enden (østlig retning) av Brusdalsvatnet. Vi ble kjørt til enden og gikk ned til vannet hvor vi fant et sted å sette opp telt.

M.a.o lett adkomst og jeg husker ennå godt utsikten over vannet.

Har et par idylliske teltplasser etter hva jeg husker, men dette er jo over 35 år siden.

Så jo, sier meg enig i det første svaret du fikk. :-)

O.T. Jeg erindrer også en kald vinter hvor vi gikk mye på skøyter på Brusdalsvatnet, på speilblank og gjennomsiktig is, men det er en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.