Gå til innhold
  • Bli medlem

Skogsfugl jakt i Sverige - Noen tips?


Lassis

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å prøve meg på skogsfugl jakt med hund i Sverige til høsten!

Har en unghund som trenger å komme i fuglarbeid og har hørt at det finnes mange fine områder for skogsfugl jakt rundt Vilhelmina!

Jeg har forsøkt søke litt på nettet, men sliter å finne informasjon om hvem man skal kontakte der for å reservere jakt!

Er det noen som har tips til hvordan man bør gå frem og hvor det egner seg å prøve?

Setter pris på alle tips! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Annonse

Hej,

ursäkta mitt sena svar, du kanske har ställt in din jaktresa till Sverige nu?

jag tänkte ge lite tips för framtiden i alla fall. I vilhelmina finns flera bra områden att jaga på, beror på om du vill jaga med guide eller utan?

Om du vill jaga utan guide kan du köpa jaktkort på turistbyrån i Vilhelmina, jag kan rekomendera ett område som heter Goppagele ca 25 km norr om tätorten. Det är ganska hårt brukad skog men det brukar finnas bra med fågel där. Deras hemsida verkar inte fungera men de har tlf 0940-152 70.

En bra jaktguid är David Fjällström wwww.vilhelminaaventyr.se han kan nog hjälpa dig.

Martin Bergman är också en bra guide http://hem.passagen.se/vildmark/

Hör av dig om du har mer funderingar och lycka till med hunden, är det en skällande eller stående fågelhund?

Mvh Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hej,

ursäkta mitt sena svar, du kanske har ställt in din jaktresa till Sverige nu?

jag tänkte ge lite tips för framtiden i alla fall. I vilhelmina finns flera bra områden att jaga på, beror på om du vill jaga med guide eller utan?

Om du vill jaga utan guide kan du köpa jaktkort på turistbyrån i Vilhelmina, jag kan rekomendera ett område som heter Goppagele ca 25 km norr om tätorten. Det är ganska hårt brukad skog men det brukar finnas bra med fågel där. Deras hemsida verkar inte fungera men de har tlf 0940-152 70.

En bra jaktguid är David Fjällström wwww.vilhelminaaventyr.se han kan nog hjälpa dig.

Martin Bergman är också en bra guide http://hem.passagen.se/vildmark/

Hör av dig om du har mer funderingar och lycka till med hunden, är det en skällande eller stående fågelhund?

Mvh Robert

Og vil du overnatte i fine hytter med mulighet for badstu, så prøv Krongården:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.