Gå til innhold
  • Bli medlem

Skikkelig tykk ull-genser som erstatning for light-down jacket


SuperTed

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en skikkelig tykk ull-genser til dama. Hun fryser alltid på tur og jeg er ikke så veldig gira på at hun tar med lightdown jacket på våte, kalde og lange turer.

Noen som har gode tips??

Har hørt om en militær ullfrotte versjon som skal være tykk og lett, men aldri sett denne i noen butikk - husker heller ikke hva den heter.

---

Min desidert beste ullgenser er tykk som fy,, veier lite, ikke tett-vevd ull - hvor kjøpte jeg den? Zara i bogstadveien.

Jeg synes det er litt pinlig at f.eks. Ulvang Rav og Bergans Myrull kan måle seg med en tykk ullgenser fra Zara av alle ting.

Har tatt runden i dag innom alle xxl butikkene, anton sport, sport 1, intersport og G-sport. Jeg fant INGEN ull genser som hadde tykt volum, det nærmeste var fleece frotte jakker og syntet stoff ala. noen av a`teryx hoodie versjoner..

Desverre er ikke ullgenseren fra Zara å oppdrive mer, hvis ikke hadde jeg jaggu kjøpt en til dama også..

Det er IKKE viktig for meg at det er tettvevd ull, det viktigste synes jeg er tykkheten og luften som stoffet samler. Da kan man alltids slenge en vind-stopper eller regntøy over så er det varmt og tørt.

ST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også alltid med meg strikkegenser på tur. Har en mor som strikker, så turgenseren min er en jeg har fått i gave av henne. Blåser rett igjennom, men med noe vindtett utenpå + godt undertøy under, så blir det fort voldsomt varmt.

Hun strikker etter Dalemønster. Dale produserte strikkegensrene for SkiVM i Oslo. Gensrene koster litt, så spørs hvor mye kjæresten din er villig til å legge i en sånn genser. http://dale.no/us/collection/tradisjon/women/sweaters/

Alternativt kan det gjerne være aktuelt å investere i strikkemaskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jakke fra Woolpower som matcher beskrivelsen din. Ullfrotte er luftig, slitesterkt og varmt (men ikke særlig behagelig rett på kroppen). Finnes også som genser (men da med noe mindre ull). Men spørs om dama liker den like godt som en genser fra Zara.

http://www.woolpower.se/en/asp/produkter_2_7224.asp

Hahaha.. nei, du har et poeng :roll: Ikke det, den der faller nok bedre i smak enn en ullgenser til herre. Skal se om jeg finner noen steder som selger den og få sett på den. Mener på jeg så vidt fikk et glimt av den der i øverste etasje av sport 1 eller gsport ved Oslo City.

ST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid med meg strikkegenser på tur. Har en mor som strikker, så turgenseren min er en jeg har fått i gave av henne. Blåser rett igjennom, men med noe vindtett utenpå + godt undertøy under, så blir det fort voldsomt varmt.

Hun strikker etter Dalemønster. Dale produserte strikkegensrene for SkiVM i Oslo. Gensrene koster litt, så spørs hvor mye kjæresten din er villig til å legge i en sånn genser. http://dale.no/us/collection/tradisjon/women/sweaters/

Alternativt kan det gjerne være aktuelt å investere i strikkemaskin?

Hehey, du skjønner hva jeg snakker om!! En som er ekte hjemmestrikka ja..

Var faktisk innom Norway (edit: fører alt av Dale Norway) shop nede ved Oslo S også, gikk gjennom alle ullgenserene der. Den tykkeste var litt tykkere enn bergans myrull (fortsatt veldig tettvevd) og kosta 2500kr.

Tok en ekstra titt på favoritten her for å se om jeg fant artikkel nummer eller noe slikt, hadde selvfølgelig klippet av lappen. Men trådene den er strikka med er litt i underkant av 3mm tykke. Helt vannvittig god. 70% virgin wool og 30% acryl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.forsvarsbrukt.no/shopexd.asp?id=959

forsvarets koma ullgenser til 250 kr...du ser ikke så presentabel ut, det er enkelt og greit en ullklump med armer. Ganske tett ull også siden de har vært vasket en del ganger. Jeg er 180 og den største størrelsen var såvidt lang nok i livet, armene var derimot lange nok.

kamo genseren + nato genser under holder godt på varmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Härkila Annaboda du, TYKK ullgenser med gore windstopper inni! VARM og GOD!

Kan skrive under på denne. Det eneste ankepunktet jeg har er at den er blytung ift. varmen den avgir.

Solid og god genser, og den er min foretrukne under tarp ved bål. Men så lenge vi skal på f.eks hytteturer så tar jeg med andre plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter en skikkelig tykk ull-genser til dama. Hun fryser alltid på tur og jeg er ikke så veldig gira på at hun tar med lightdown jacket på våte, kalde og lange turer.

Noen som har gode tips??

Har hørt om en militær ullfrotte versjon som skal være tykk og lett, men aldri sett denne i noen butikk - husker heller ikke hva den heter.

---

Min desidert beste ullgenser er tykk som fy,, veier lite, ikke tett-vevd ull - hvor kjøpte jeg den? Zara i bogstadveien.

Jeg synes det er litt pinlig at f.eks. Ulvang Rav og Bergans Myrull kan måle seg med en tykk ullgenser fra Zara av alle ting.

Har tatt runden i dag innom alle xxl butikkene, anton sport, sport 1, intersport og G-sport. Jeg fant INGEN ull genser som hadde tykt volum, det nærmeste var fleece frotte jakker og syntet stoff ala. noen av a`teryx hoodie versjoner..

Desverre er ikke ullgenseren fra Zara å oppdrive mer, hvis ikke hadde jeg jaggu kjøpt en til dama også..

Det er IKKE viktig for meg at det er tettvevd ull, det viktigste synes jeg er tykkheten og luften som stoffet samler. Da kan man alltids slenge en vind-stopper eller regntøy over så er det varmt og tørt.

ST

Hvorfor absolutt EN tykk, og ikke 2 halvtykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.