Gå til innhold
  • Bli medlem

ny sovepose


Anbefalte innlegg

skal ha me en ny sovepose og har sett litt på helsport alta men nokon som har erfaring med denne sove posen ? eg er 192 lang så skal ha meg en ny og konfortabel sove pose . blir brukt vår,sommer og høst . 80 % av bruken skjer i hytte resten i open himmel og telt . eller kva vil dere anbefale ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke med helsport alta. men jeg vil absolutt anbefale helsport svartisen. jeg brukte den i 13-14 minus uten problemer. frøys ikke i det hele tatt. denne bruker jeg også om sommeren. blir kansje litt varm, men viss jeg bare ligger i underbuksa eller ute er det helt greit.

ser ut som helsport alta tåler mere kulde. viss du ikke skal bruke den i ekstremt vintervær, ville jeg gått for svartisen.

lykke til med valget. vil gjerne høre hva du endte opp med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Alta i flere år. Er en 198 og Alta Long er noe trang for meg, men bør passe deg bra. Alta er en billig pose som gir mye for pengene. Men den har også noen svakheter. Den er tung, min veier 2,2 kg. Sømmene på min pose har vært svært dårlige. Det er ikke påsydd stivere stoff langs glidelåsen så den kjører seg fast hele tiden om du ikke passer på. Likevel vil jeg si det er en bra pose til den prisen. Selv bruker jeg den nå kun utendørs ved bålet.

Med ditt bruk der du er på hytte mesteparten av tiden, noe overnatting i telt og litt avstand til bålet om du ligger ute er dun det beste valget. Min dunpose som er like varm som Alta veier 50% og har kun 30% av pakkvolumet. Et pluss er det også at den er mye mer behaglig å ligge i. Jeg ser at den prises under kr 3000,- på til bud rett som det er.

Uavhengig av hva du velger, husk glidelås i full lengde når du både skal bruke den i hytte og ute på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.