Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan velge lengde på soveposen?


mila

Anbefalte innlegg

Jeg skal investere i en vinterpose og er litt usikker på hvilken lengde jeg bør velge. Jeg er 160 cm høy, skal jeg da gå for en pose merket maximum165 eller kan/bør jeg velge neste størrelse på 180? Eventuelle fordeler/ulemper med større/mindre pose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For kort eller trang pose er ikke noe god å ligge i. For stor er det mer som skal varmes opp. Lettere å bli kald på beina. Kan kompenserer til en viss gra vel å legge en ullgenser i fotenden.

Mener det finnes noen poser i lengde 170-175 og. Sjekk sidene til Oslo Sportslager og Sportsnett. De har godt utvalg av poser av mange forskjellige fabrikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker litt ekstra lengde på vinterposen slik at man får plass til å legge noen klær i fotenden. Selv er jeg 185 og bruker en pose som er 205. Fungerer fint for meg og jeg ville ikke hatt den noe kortere. Personlengde blir også noe lengre dersom man ligger strak med utsrekte vrister. Jeg ville valgt den lengste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke ta bort fokus fra trådstarter men spør side det er i samme gaten?

set at flere merker BARE lager Largeposer på vinterposene sine(de fra minus 30 og nedover), kan noen si meg grunnen til dette? og gjør det noe at jeg som er 180 har en pose som passer en på 2 meter???

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke ta bort fokus fra trådstarter men spør side det er i samme gaten?

set at flere merker BARE lager Largeposer på vinterposene sine(de fra minus 30 og nedover), kan noen si meg grunnen til dette? og gjør det noe at jeg som er 180 har en pose som passer en på 2 meter???

Andreas

For da kan man bruke bunnen til å tørke klærne :roll: ?

Det har kanskje litt med at det er store/dyre poser, og mange tar seg kanskje ikke råd til å produsere 2-3 ulike lengder?

ANyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :)

Konklusjonen må bli at jeg velger en lengde som gir meg litt å gå på. Liker å sove godt utstrakt på magen, og skulle det bli litt for god plass ved beina kan jeg legge dunjakka eller noen ullplagg der. Har forresten strikka meg noen gode "teltsokker" i alpakka og tovet dem, de er vanvittig varme. Anbefales!

Damepose er et alternativ, men har ikke sett at WM har det alternativet på de posene jeg tenker på. Kan tenke meg en Puma eller Lynx og kommer i såfall til å kjøpe i Tyskland da jeg har kontakter der.

Når det gjelder ekstremvinterposene og at de kun finnes i large lurer jeg på om det kan være fordi de ofte skal romme mer enn bare en kropp? Kommer du høyt nok opp ligger jo folk i dundress og innerstøvler, innholdet i drikkeflaskene skal jo også holdes over frysepunktet så lenge som mulig, og da er soveposen er greit oppbevaringssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.