Jump to content

Helsport Huldreheimen sovepose

mmfl

Recommended Posts

Hei!

Lurer på om det er noen damer som har erfaring med (eller menn som har kjennskap til) Huldreheimen sovepose fra Helsport? Jeg er på jakt etter en sovepose til høst-/vinterbruk. Har en Ajungilak sovepose med komforttemp. på -4, som blir for kald for meg når det nærmer seg 0 grader. Ser for meg at det kanskje er Huldreheimen dun eller XT som i såfall hadde vært mest aktuelt? Jeg har en tendens til å fryse lett, og ønsker vel også en sovepose som ikke blir veldig tung i sekken.

Noen som har noen erfaringer, og eventuelt kjenner til pris? (Har ikke funnet pris på annet enn 3-sesongs posen)

Tar gjerne i mot tips på andre aktuelle poser også! :wink:

Annonse
  • 1 month later...

Hei!

Jeg fikk med meg Huldreheimen-dunposen for å teste ut da jeg var på tur i Himalaya i fjor høst.

Soveposen var i bruk ca 3,5 uke. Mine tilbakemeldinger til soveposen er som følger:

- posen veier i underkant av 1,5 kg noe som er akseptabelt for en slik pose. Det finnes lettere tilsvarende poser, men de koster som regel endel mere.

- Jeg brukte posen ned til ca -15 grader. Det gikk greit. Jeg fryser veldig lett, men 10-15 kalde taklet den helt fint.

- Posen har ekstra dun i bena noe som jeg synes er et stort pluss da jeg fryser lett! Dette funket :-)

- Halskragen har trykkknapper. Vanligvis så er borrelås mye brukt, men dette setter seg fast i håret!

- Fin glidelåslomme for oppbevaring av verdisaker ol - lett tilgjengelig.

- Pris, mener jeg har sett en pris på ca 2500 kr.

Jeg kan på det varmeste (bokstavelig talt) anbefale denne soveposen :)