Gå til innhold
  • Bli medlem

nokon erfaring me bergans rondane


skoging

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har 65-literen og er ganske fornøyd med den. Har plass til alt utstyret oppi sekken uten at noe må henge på utsiden.

Dessuten så funker bæresystemet bra til en ødelagt rygg, og kan også stilles inn for å passe skjeve rygger.

Til helgeturer ville jeg nok valgt noe mindre nå, men det er vel kanskje en smakssak. Liker å pakke best mulig, og på den

måten er Rondane veldig grei. Den har glidelås langs hele fronten og kan derfor legges ned og åpnes helt, litt som en stor bag.

Eneste som har skjedd galt med sekken min er at den ene av sidelommenes glidelås har revnet litt i sømmen. Kunne sikkert fått det fikset

men har ikke gjort noe med det til nå.

Alt i alt er jeg såpass fornøyd at jeg kan anbefale den som en praktisk, om enn litt tung allrounder.

Av mindre sekker så ville jeg kikket på Arc'teryx Arrakis 40/50, eller Axios 50. Lykke til med valg av sekk ;)

EDIT: Arc'teryx Axios er forresten Dagens Røver på Sportsnett idag... http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=1075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min rondane 85L i snart to år nå. Den har blitt brukt på ca 10 turer mellom 3-14 dager.

Jeg er godt fornøyd med sekken! Det er lett å si noe bra om denne sekken, som med de fleste ting. Derfor fokuserer jeg heller på de negative punktene jeg har lagt merke til:

-sidelommene har ok volum, men når man skal lukke glidelåsen kan de to sidene av glidelåsen være trekt langt fra hverandre. Så jeg forstår at forrige innlegg har nevnt revnede glidelåser selv om dette ikke har skjedd med meg.

-sekken er for kort for meg (190cm)

-hoftebeltet gnager litt på hoftekammen, men dette kan komme av at sekken er for kort for meg.

Ellers en flott sekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.