Gå til innhold
  • Bli medlem

Trolltinden i Rondane 6.mars 2011


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Endelig ble det tur til Trolltinden. Toppen jeg manglet i Rondane. Det hadde vært mye frem og tilbake med denne turen, men endelig fikk vi trommet sammen noen her på Fjellforum som ville være med. Molby, Gal Krokfot ble med og også Olav her fra Gjøvik ville være med. Jeg synes det er kjekt med et slikt forum der man kan få nye turvenner/kamerater. Helt topp det! Det ble en tøff tur. Lang innmars fra Mysuseter og himmelen var grå og det var litt tåke på toppene. Kunne dette bli noe særlig da???

Heldigvis så snudde været da vi kom opp mot Steet og det ble en kongetur med mange spenstige ryggtraverser....bratte snøflanker, meget bratt renne....i det hele tatt...en skikkelig vinterbestigning! Legger ut en video fra turen som kanskje viser litt hvordan forholdene er blant Rondene nå... :)
Dessverre hadde ikke "Gal Krokfot" med seg stegjern og isøks og det var uaktuelt for han å bli med videre da vi skulle begynne klyvingen av eggen opp mot "1897" toppen. Kjekt verktøy å ha med på tur

Vi brukte 6t30min opp til Trolltinden og totalt snaut 10 timer på turen og turen var på 30km
 
http://www.youtube.com/watch?v=Nc9IS2cYZmY
 
 
 
:)

post-2015-133474743459_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OT: Ja det var enda godt at tåpelige og useriøse innlegg som ikke har noe på fjellfrum å gjøre er fjernet. Tenk å tukle sånn med en toppturartikkel da...

Så ut som en knalltur detta Jørn! ;) Trolltinden er vel den spenstigste toppen i Rondane sammen med Storsmeden. Vinterstid blir det jo avansert så det holder. Men du verden så nydelig! :D

Sjøl om det er litt mye skyer etter min smak så viser altså Trolltinden seg som den prakttoppen den er.

Hadde hjertet litt i halsen da jeg og Morten forserte snørenna en julidag 2005. Enda verre var det sommeren 2000 da jeg gikk hele egga usikret til topps sammen med en overivrig kompis fra folkehøyskoletida. Gikk jo greit faktisk, men jeg var hele tida livredd for at vi skulle gå oss fast, for jeg orka ikke tanken på å gå ned samme vei.

Trolltinden er en topp med masse minner for meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nydelig! :) Likte spesielt bilde IMG_6019_1.JPG.

Fikk veldig lyst på denne turen selv når jeg ser på bildene. Hvordan er denne turen slik føret er nå for en som blant annet aldri har brukt stegjern før, en rookie altså..? Hva kreves av kunnskaper? Kommer jeg langt med stegjern, isøks og sunn fornuft?

// Nils H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nilshermann!! Jo,- man kommer langt med stegjern og isøks på den turen....men den fornuften.. :) Ikke alltid man gjør det mest fornuftig kanskje, men man søker adrenalin og spenstige punkter. Det mest fornuftige for oss hadde vel vært og gått Steet ned på andre siden og gått rundt Trolltinden og opp fra nord :shock: Skal jo ha litt spenning og utfordringer...det krydrer livet litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.