Gå til innhold
  • Bli medlem

bergans trollhetta 95 l


skoging

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg kan anbefale den på funksjoner og kvalitet. Personlig er jeg en stor fan av måten sekken kan åpnes på; som en bag. Bæresystemet har fått en oppgradering siden jeg kjøpte min, og den er vel noen hakk lettere. Men det er vel ikke en spesielt lett sekk i utgangspunktet, tror jeg. Den lille sekken er litt snål, og siden jeg ikke bruker å ta avstikkere til fjelltopper så blir denne somregel bare hengende på sekken min. Men den kan være fin å pakke f.eks. fiskeutstyret i. Poenget med å nevne den lille sekken er at jeg hadde heller ønsket å ha de 12 (tror jeg det er) literene inne i sekken, og jeg ender avogtil opp med å legge igjen den lille sekken hjemme. Så da er sekken nede i ca 83 liter. Det holder stort sett for meg, jeg ville bare nevne dette som mitt ankepunkt (muligens i tillegg til vekta) mot denne sekken.

Les ellers her, en annen tråd jeg fant på forumet: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=9183 . Det finnes nok flere tråder dersom du søker litt, dette er en populær/omtalt sekk siden den er såpass rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne sekken i snart 10 år tror jeg, og jeg har vært godt fornøyd med denne sekken.

I lommene bakpå sekken er det plass til ei lita øks, tursagog et par plater sjokolade i den ene og en 1,5 liters flaske med valgfritt innhold i den andre. :) Mellom lommene pleier jeg å stroppe fast Bamse liggeunderlag, og alt annet er det god plass til oppi sekken.

Jeg har vært godt fornøyd med tilpassingsmulighetene, og den har vært god å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodern har den og er veldig fornøyd til sitt bruk. Dog bærer han ikke så tungt.

Kom vel og greit ut i test. "Fin til allroundbruk så lenge du ikke skal bære tungt ofte".

Av samme størrelse var det vel Arc'teryx, Osprey og Bergans Alpinist/Viking 2 som kom bedre ut. Men de koster mer.¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har første generasjons trollhetta sekken.

Brukte denne sekken 2 uker i Femundsmarka ifjor, da var vekta oppe i 28 kg.

28 kg var for tungt for denne sekken og bæresystemet. Vet ikke om dette har blitt oppgradert siden det. Men under turen ble det foretatt uendelig mange justeringer av diverse stropper for å prøve å få en behageligere bærekomfort.

Regntrekket kom faktisk ikke over sekken når den var fullastet, noe som var en stor skuffelse. Men dette regner eg nesten med de har forbedret.

Utenom dette, så har jeg vært strålende fornøyd med sekken når børen har vært rundt 20kg, noe som holder lenge for en lang-helg med telt. Dette er en sekk som er vel verdt pengene du betaler for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.