Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekstra lufteventil på telt


Talionis

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sett på Helsport sine sider at det er mulig å sy på ekstra lufteventil: http://www.helsport.no/no/SERVICE/. Jeg har et Helsport Rondane Light 2 som jeg gjerne skulle "oppgradere" litt ved å sy på stormmatter og få bedre ventilasjon, for å utvide bruksområdet. Hvis jeg syr på stormmatter bør jeg helst ha litt bedre ventilasjon, siden mitt telt bare har såkalt "skirt ventilation", og derfor lurer jeg på om det har noen som har erfaring med å sy på en ekstra lufteventil, og om det eventuelt fungerer bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan tror dere dette blir i forhold til andre produsenter, dvs. Helsport ventiler på et annet telt? Er det forresten snakk om toppventiler, eller sånne pølseventiler som hilleberg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips om påsying av ekstra lufteventil.

Vi kjøpte Fjellheimen Camp til familien i fjor.

- Ser ikke utluftingen litt dårlig ut, spurte kona.

- Æh, det er jo et Helsport telt, og de vekter skikkelig utlufting høyt, svarte jeg. Noen dager senere måtte jeg gi henne rett: Utluftinga var elendig. Det er ergerlig, for bortsett fra utluftingen har vi vært kjempefornøyd med teltet. Vi har festet en ekstra bardun på lufteventilen over inngangsdøra for å øke luftgjennomstrømningen litt. Det hjelper noe, så får man heller irritere seg over bardunen hver gang man går inn og ut av teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er ventil som en kan se på dette bildet.

Skjermbilde_2011-03-03_kl._10.38.56_medium.png

For å gjøre dette helt klart for meg som er litt treg en søndags kveld :) :

Dersom man kjøper 2011-versjonen av teltet, så "trenger" man ikke å påmontere en ekstra ventil. Derom man kjøper et eldre telt, så koster det 420 + moms å påmontere den ventilen som nå er standard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.