Gå til innhold
  • Bli medlem

US Gore-tex bivy cover


Klang

Anbefalte innlegg

En sen kveld i høst kom jeg over en auksjon på Ebay på US Gore-tex bivy cover, som vist her:

http://www.youtube.com/watch?hl=no&v=AC0z4a2-DUg

Det endte på $33 pluss frakt - og virker å være ubrukt. Har hatt en natt ute i VM-løypa med denne - og det virker så langt til å være vel verdt 400 kroner :)

Eneste som var uvant var at man vel egentlig skal ha overdelen over ansiktet i ruskevær. Noen som har gode tips for å løfte duken litt opp fra soveposen i ansiktshøyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt kjøp!

Jeg har kun hatt behov for den løsningen du spør om et par ganger, og da har jeg brukt en passende bjørkekvist, bøyd og plassert den slik at stoffet blir løftet/presset opp. Man kan sikkert bruke to kvister også, og lage "kryssende buer."

Puster helt greit, har en dyr bivy i tynt stoff også, tror det er mammut som lager den, og denne Amerikasnke gore-tex bivy'en er vel så bra, og den tåler bålgnister.

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med kondens, eller pustet den bra?

Den fungerte bra syns jeg, men jeg er ingen kravstor bruker. Hovedtanken bak kjøpet er at den skal erstatte et gammelt Fjällreventrekk som jeg og andre i familien har brukt på seinvinteren på ymse turer - herunder speiderturer ute. Det gamle var som en plastsekk= kondensmaskin som ikke var noe særlig ut over at det beskyttet soveposen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er vekten?

Og størrelsen sammenpakket?

Kanskje du kan poste et bilde sammenliknet med en flaske eller noe for å gi et inntrykk?

img072.jpg

Veier 950 gram på kjøkkenvekta. Trekket er ikke akkurat komprimert på bildet, bare rullet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.