Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av NTN powertubes/fjærer


Anbefalte innlegg

Har størrelse 26,5, og ser av tabellen under at for 58-66 kg med klær/utstyr (jeg veier 60 uten) anbefales grønn på innstilling 3 eller blå på innstilling 1. Det står også at nybegynnere (gjelder i høyeste grad meg) bør bruke en innstilling lavere. Ut fra dette virker det som om jeg burde bruke grønn på innstilling 2, siden blå ikke kan stilles et hakk lavere enn 1. Men i butikken mener de jeg burde ha blå, fordi "alle bruker mye stivere innstilling enn anbefalt", og det er greit å ha noe å gå på. I følge tabellen må jeg bli over 78 kg og "ekspert" før de grønne ikke er stive nok, og det skjer neppe på denne siden av nyttår. :) Hvis derimot anbefalingene i tabellen ikke er stive nok, som de mener i butikken, vil kanskje ikke grønne være det beste valget i lengden. Hvilke erfaringer har folket her på forumet gjort seg?

22236-800.jpg

22234-800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte hente skiene (og bestemme meg) i ettermiddag, så jeg rakk ikke å se svaret, men takk i alle fall. :) Det ble blå fjærer etter jeg fant en guide for valg av fjærer (http://www.newtelemarkguide.com/wiki/NTN_Tips_and_Tricks#Selecting_the_Right_Powertubes) hvor de mener det er best å ha lavest mulig innstilling på fjærene. Prøvde for sikkerhets skyld i butikken, og det kjentes ikke så stivt ut som utstyret jeg leide sist (Cobra R4), så jeg satser på at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.