Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund og ski med stålkanter


Lofoten

Anbefalte innlegg

Tja.. Den ene bikkja bikkja gikk 400km i Femundløpet ifjor, den andre trakk bedre og bedre fra jeg fikk den for 3 år siden til nå. Jeg er dessverre klin uenig med deg Sverto, jeg mener det motsatte når det gjelder dressur/kustus/oppdragelse/innlæring, - kall det hva man vil.

Jeg mener det er 2 typer innlæring. Positiv og negativ. Med negativ læring opplever hunden deg som sjefen, ja, men resultatet blir ikke gøy for hunden. Med positiv læring ser fortsatt hunden på deg som sjefen, og resultatet er også gøy!

Med positiv innlæring i trekk-sammenheng (og på tur generelt) skapes det bedre kontakt med eieren, og i værstefall vil hunden trekke om mulig enda bedre, - i tillegg til å digge det!

Når det gjelder vorstehren er den i en egen kategori, man må nesten oppleve den for å skjønne det...

Dette var meget kort forklart, men tror jeg fikk frem et forståelig synspunkt.

Hund (på tur) skulle nesten vært en egen kategori, eller hva, moderator? :)

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.