Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain Equipment Xero 750


Kaldenord

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ny 3 sesongers pose og ser egentelig kun etter dun-pose, har ike hatt dun pose tidligere så jeg vil prøve det denne gangen.

Så dukker det opp at Mountain Equipment Xero 750 er dagens røver på sportsnett i dag. MEN.....

Hvor varm blir denne??

Etter hva jeg kan se på spesifikasjonene til ME så anbefales det innenfor +10 til -15 og det høres litt vel varmt ut til å bruke som 3 sesongers?

Skal vel og merke ikke brukes på sommeren da jeg har en egen sommerpose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er på utkikk etter ny 3 sesongers pose og ser egentelig kun etter dun-pose, har ike hatt dun pose tidligere så jeg vil prøve det denne gangen.

Så dukker det opp at Mountain Equipment Xero 750 er dagens røver på sportsnett i dag. MEN.....

Hvor varm blir denne??

Etter hva jeg kan se på spesifikasjonene til ME så anbefales det innenfor +10 til -15 og det høres litt vel varmt ut til å bruke som 3 sesongers?

Skal vel og merke ikke brukes på sommeren da jeg har en egen sommerpose.

Burde fungera flott til den bruken. Eg har modellen under, Xero 500., som er ein flott pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde fungera flott til den bruken. Eg har modellen under, Xero 500., som er ein flott pose.

Tror nok at Xero 550 eller 350 har bedre temperatur forhold, er redd for at det kan bli litt for varmt i 750, syntes det er bedre å kunne ta på et lag med ull i posen enn å ikke kunne ta av nok.

Men mulig det bare er ubegrunnet bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en xero 750.

bruker den som vinterpose da. Fra 0 grader og nedover til -15.

kanskje enda litt lengre ned med ullundertøy, dunbooties på beina, og en dunjakke slengt oppå posen.

hadde aldri kunne tenke meg å bruke den på sommern. Altfor varm.

Fra 0 og opp bruker jeg en xero 250 (selv om den er litt kald under 5 og da må suppleres med ullundertøy)

Knallfornøyd med begge posene. Fin passform, komfy stretch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 750 og 250. 750 blir for varm til sommerbruk. 250 er etter min mening en god 3 sesongspose. Sover greit ned til frysepunktet.

Det er vår og høst jeg trenger ny pose, mener du at 750 blir for varm til de årstidene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vår og høst jeg trenger ny pose, mener du at 750 blir for varm til de årstidene også?

både jeg og fiskekongen bruker jo 250 på vår og høst.

350 eller 550 vil være mer enn varm nok om du ikke skal bruke den på vinteren...

750 i plussgrader så må man ha glidelåsen åpen tror jeg for å unngå å svette den full... (Og den har jo ikke full lengde på glidelåsen (2/3 glidelås))

ME sier sleepzone +10 til -15 på 750 da ser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både jeg og fiskekongen bruker jo 250 på vår og høst.

350 eller 550 vil være mer enn varm nok om du ikke skal bruke den på vinteren...

750 i plussgrader så må man ha glidelåsen åpen tror jeg for å unngå å svette den full... (Og den har jo ikke full lengde på glidelåsen (2/3 glidelås))

ME sier sleepzone +10 til -15 på 750 da ser jeg...

Nå hoppet jeg på tilbudet når Sportsnett hadde 750 som dagens røver, men etter deres erfaringer så virker det til at jeg fortsatt er på leting etter en vår/høst pose.

Ser frem til å teste posen når jeg fårt den i posten så jeg finner ut om det ble en ny vinterpose eller om det kan fungere for meg.

250 fungerer greit på sommeren også? eller blir den litt for varm da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

750en er en knallpose, så tror ikke du kommer til å angre uansett! Veldig mye varme pr vekt!

Du får bare finne ut hvilken temp den passer for din bruk.

På kalde vår og høstnetter har man det deilig varmt i den iallefall. Også på vinteren når det ikke er for mange minus er den digg :)

250 funker kjempefint på sommeren!

Ikke for varm. Og om den evt skulle vær for varm, så er det fordi sola steiker på teltet og det er 30grader inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.