Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Jeg trenger en sommerpose (helst dun) som Nanok Comfort DOWN 0. Denne soveposen passer jeg akkurat i med armene langs siden, men det blir veldig trangt og jeg skulle gjerne hatt en som var ekstra vid rundt overkroppen.

Takk for alle anbefalinger :wink:

Annonse
Posted

Vil anbefale Mountain Equipment sin Dreamcatcher-serie. De ser ikke så store ut, men de er svært komfortable å ligge i også for over middels kraftige folk, blant annet på grunn av stretchsystemet som det blir nevnt. Tror www.sportsnett.no har hatt brukbare tilbud på noen av disse posene i det siste.

Posted

Eller du kan velge pose fra en norsk produsent som for eks Isbjørn og få sydd den akkurat slik du vil uten at den blir noe spesielt dyrere. De har dog ikke dunposer.

Posted

Det er en pose som også kan brukes til "lette" vinterturer. Kanskje litt varm midt på sommeren, men det er erfaringsmessig ikke noe stort problem. Husk at posen også vil slites en del etterhvert og miste noe av isolasjonsevnen. Gå for XL-varianten hvis du har anledning - da blir komforten ultimat. Den posen til 2500 kr er etter min mening et meget godt kjøp jeg tror du vil bli fornøyd med (jeg har den selv).

Posted

Hei

Har nå fått posen og har rullet den ut.

til Mountain Equipment har et stort problem for meg. TDS-systemet ikke begynner før +/- midjen. I de andre posene (som i
) så begynner TDS i toppen av posen. Dette passer oss med noen ekstra kilo mye bedre.

Ellers vil jeg si at jeg er posetivt overrasket over kvaliteten på posen. Den virker gjennomtenkt og med smarte funksjoner som man først oppdager når man ser ekstra nøye på posen.

Tror dere Xero- eller Titan-serien er et godt alternativ?