Gå til innhold
  • Bli medlem

Områder med gode småvilt jaktmuligheter (Canada)


Markus Ingebretsen

Anbefalte innlegg

Såå, jeg er ingen jeger enda, skal ta jegerprøven til våren. Skal trolig et år i den Canadiske villmarka om halvanne års tid, og lurer derfor på følgende: Er det spessiele typer terreng man vil finne mer småvilt som hare, rype, ekkort etc?

Jeg vil gjerne legge turen i Canada til et område jeg vil ha grei sjanse for å jakte småvilt. Er det noe generell regel her? Bedre med fjell og dalstrøk i feks Yukon, eller mer flat mark i eks NW terretoriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, prøv heller å kontakte noen som vet noe konkret om lokale forhold. Småviltbestander har også den egenskapen at de svinger, det gjør det hele litt vanskelig. Merket dette selv i Alaska i fjor. I Brooks Range var det til eksempel hare både her og der mens i skogene utenfor Bettles var det smalhans. De lokale sa at vi hadde kommet på feil tidspunkt(år) :wink:

Ekorn? (Går ut fra at det var det du mente) Tror ikke jeg ville fokusert noe særlig på det. Lite pels, lite kjøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips:)

hehe, nei, ekkorn er kanskje ikke det beste å jakte. Har endel å lære når det gjelder jakt. Grunnen til at jeg nevnte ekkort var at jeg nettop så "Out of the wild" på Discovery. Tvserie som anbefales, en gruppe uerfarne mennesker blir satt ut i Alaska's villmark med svært lite mat, og må jakte og fiske for å klare seg. De finner svært lite mat, så ender opp med å spise endel mus og ekkorn blant annet. (tror ikke tvserien er kommet til norge, så må kjøpes eller lastes ned fra utland)

http://dsc.discovery.com/tv/out-of-the-wild/out-of-the-wild.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.