Gå til innhold
  • Bli medlem

Topptur i kajakk


Lars

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på hvor jeg skal poste dette, men prøver her først....

Jeg er på jakt etter en location der en kan padle ut en fjord med fatski på dekket av kajakken. Slå leir. Stå opp grytidlig, og så gå 1000 høydemetre for å få en flott nedkjøring på ski! Er det noen steder som peker seg ut for dette? Jeg bor i Kristiansand, og vil ha kortest mulig kjørevei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Møre og Romsdal er det mange plasser du kan gjøre dette men det blir et stykke å kjøre for deg. De høyeste toppene er på fastlandet men øyene har opp mot 1000 meter de også: Storøra (905 moh), Inderbergsalen (908 moh) og Sulafjellet (776 moh, hvor jeg kommer fra. Ikke fra fjellet men bygda nedenfor). Dette var tre eksempler men det er sikkert hundrevis av andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sunnmørsfjordene er det mange slike plasser.

Oaldsbygda-Tretindanibba, Skrednakken-Grøtet, Skår-Skårasalen(eller mer orginalt, Søre Skårtind).

Ellers er både Nordfjord, Sogn og Hardanger nærmere, og det finnes helt sikkert nok av muligheter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste blir vel ettellerannet sted på Vestlandet. Spesielt Sunnmøre.

Men når det er sagt, Hele Nord-Norge er smekk fullt av slike turmuligheter. Eksempel:

http://ryggsekk.net/turer/storsteinnestinden-9jun09/storsteinnestinden.htm

Forøvrig også mulig på Nordmøre (Et eksempel, Riktignok 905m): http://www.kntur.no/Ny/Fellesturer/Referat/Turer%202008/Med%20ski%20og%20kajakk.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.