Gå til innhold
  • Bli medlem

Langtur i Telemark


snøstorm

Anbefalte innlegg

Jag minns nær jag åkte øver Telemark i slutten på 90-t gott om tuneller men det jeg er mest svulten på ær kringkjøringsveierne runt tunellerne. Vet noen en bra rute før en treukersferie runt Telemark det det er mye kringkjøringsvei, branter och flott natur? Jeg ska ta det rolig och sykle max 10 mil per dag.

/Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal sykle i telemark må du i hvert fall få med deg kystlinjen som har en veldig fin sykkelvei. Jeg syklet for en god stund siden fra Horten til Risør på merkede sykkelstier. Såvidt jeg vet blir det gjennom Vestfold , Telemark og Øst Agder. Dette er en sykkeltur som kan anbefales på det sterkeste for syklister med barn. Variert terreng avbrutt av korte fergeturer og besøk innom tettsteder langs ruten.

Her er ett kart over forskjellige sykkelruter i Norge http://kart.syklistene.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag vill absolut inte følja cykelleder. De flesta jag vet undviker dem i møjligaste mån på grund av att de som oftast ær dåligt mærkta, leder ut på stora vægar och att det oftast inte går att cykla på dem utan att ødelægga cykeln och sig sjælv. Vill hitta bra, riktiga vægar men som ligger lite undan. Ær vægen længs Telemarkkanalen bra før trehjulig cykel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trehjulssykkel? Det har jeg vel egentlig ingen formening om. Det er asfalt og grus som de fleste andre mindre veier i Norge... Dersom du holder deg unna riksveiene og følger fylkesveger så kommer du ihvertfall unna den verste trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.