Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparasjon av telt


Hardbalne

Anbefalte innlegg

Jeg har et Nanok Expedition som har fått seg at par flenger etter møte med ublid norsk høststorm. Tidligere har jeg alltid hatt Helsport telt så da har det bare vært å sende inn til dem så fikser de det for en rimelig penge.

Så lett er det ikke med Nanok. De har ingen repp avdeling :D

Noen som har gode tips til, og erfaringer med noen som reparerer fjelltelt? Har googla diverse varianter av teltreparasjon uten å finne så mye vettugt. Greit om de holder til i Oslo, men det ikke mye til problem å sende med posten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har et Nanok Expedition som har fått seg at par flenger etter møte med ublid norsk høststorm. Tidligere har jeg alltid hatt Helsport telt så da har det bare vært å sende inn til dem så fikser de det for en rimelig penge.

Så lett er det ikke med Nanok. De har ingen repp avdeling :cry:

Noen som har gode tips til, og erfaringer med noen som reparerer fjelltelt? Har googla diverse varianter av teltreparasjon uten å finne så mye vettugt. Greit om de holder til i Oslo, men det ikke mye til problem å sende med posten heller.

Hvor mye koster det hos Helsport å få fiksa en flenge? Hvor må det sendes (dyr frakt?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stangkanalen på Nanok Arxics Duo teltet mitt røk med en gang, sørget Nanok for reperasjonen. De benyttet en salmaker som holdt til i Sørkedalen (husker ikke navnet).

Forøvrig kan jeg anbefale Systua på Bekkestua i Bærum. http://bekkestua.info/component/option,com_sobi2/sobi2Task,sobi2Details/sobi2Id,223/Itemid,40/. Else ble anbefalt av Hilleberg. Har gjort flere gode jobber for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Fischer som syr Fischer skiseil er seilmaker og jobber med slike stoffer. Du kan jo høre med henne (bor på Nesodden mener jeg å huske) eller andre seilmakere.. Ellers har jeg også hørt mye fint om systua.

Edit: En annen mulighet er å be Nanok om en bit teltstoff og så gjøre et forsøk med maskinen selv. Kjøp bare solid nok tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For seriøse reparasjoner av kite brukes noe som kalles kitefix. Det selges av bla. fluid.no og er et sett som koster ca kr. 450. Jeg har aldri brukt det på telt men er sikker på at det holder. Det kan jo være et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er snakk om en nødreperasjon kan du gå på en 'sybutikk' og kjøpe nylonplaster, som selges i flak. Det selges i forskjellige farger og er veldig sterkt. Man bruker det til å reparere regntøy og lignende. Brukte det selv til å reparere mitt telt for 10 år siden, og det holder enda. Har også brukt det til å tape sammen sovepose som gled opp i sømmen. Et fantastisk materiale.

Edit. Når jeg sier nødreperasjon er det fordi at man skjeldent treffer fargen helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.