Gå til innhold
  • Bli medlem

Isfiske - varsel ved napp


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg snakket med en fyr som benyttet sånne bjeller for å varsle napp. Ser de selger sånne og jeg skal kjøpe noen. Men finnes det nå noe slags varsel som man kan ha for å varsle om napp i hullet som funker over større avstand - flere hundre meter.

Man kunne f.eks. tenke seg at man fikk et elektronisk pip i en dings når det var napp. F.eks. sette opp en babysitter med batteri ved hullet som piper i teltet eller i hytta når det er napp... Man selger så mye rart nå, og det skulle forundre meg om det ikke finnes noe slikt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nappvarslere er mye brukt til agnfiske både sommer og vinter. Sjøl har jeg 3 nappvarslere som gir fra seg voldsom lyd når fisken tar tak i agnet og drar snøre ut fra snella. Bruker de stort sett til fiske med agnfisk etter ørret og sjøørret. DAM har kommet med trådløse varslere som oppgis til å sende 100 meter i åpent terreng, men prisen er noe stiv...: http://www.seeberg.no/index.php/meite-fiske?page=shop.product_details&flypage=tpflypage.tpl&product_id=1781&category_id=693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig tips...

Jeg ser det finnes en mye enklere og rimeligere type:

http://www.fisketid.no/nappvarsler-elektronisk-artic-p-1553.html

Lyden når 100 meter...

Om man kombinerer den med en babysitter kan man overvåke innenfra kanskje. Får sondere litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i stille vær og åpent "terreng" hører man de skikkelige alarmene over 100 meter, ja. Sitter du inne i en lavvo eller telt sliter du nok med å høre dem, så da må du nok ha et trådløst opplegg. Ellers finnes det jo og nappvarslere som setter opp et lite flagg når fisken er der (eller har vært der..), men dette er vel heller ikke erfekt løsning for teltbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeldon er jo bra. Fisken tar, drar ut snøre, og utløser et flagg som viser deg at her er det noe som skjer :D Kommer jo litt an på hvor godt man ser, og kanskje 100m er i lengste laget hvis flagget er lite e.l., men det er rimeligere enn elektroniske dippedutter som forøvrig trenger batteri for å fungere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Holder meg til kvister som jeg stikker ned i snøhaugen ved siden av hullet. Såkalt "optisk varsling" :roll: Alternativet er jo å feste bjeller til kvistene om man absolutt ønsker noe lydvarsling i tillegg.

Orker ikke fylle sekken med elektroniske dippedutter når jeg skal ut i naturen for å fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..

1. Du kjøper deg en moderne telefon med et såkalt akselerometer, denne merker bevegelse.

2. Du laster ned en applikasjon som sender deg SMS ved bevegelse.

3. Du skrur på applikasjonen og henger mobilen på stanga med mobilnr til din vanlige tlf registrert i appen.

4. Du går og koser deg og får en SMS når du har fisk!!!

Og alt dette for den nette sum av 3-6000kr

PS. Ville tatt en ziplock pose uten på tlf. (Just in case det er storfisk på gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.