Gå til innhold
  • Bli medlem

Skjaekerfjella/Skäckerfjäll igen


sigi

Anbefalte innlegg

Hej, jag funderar fortfarande om en tälttur i mars. Den ska börja i Sverige t.ex. genom Rutsdalen och sedan norrut mot Gaundalen Fjellgård i Norska Skjaekerfjella. Vi har aldrig varit i området och jag undrar en del: Hur är det med Rutsdalen, lavinfarlig kanske? Hur är skogarna omkring Holderen och norra delen av Torrön, svårfrånkomliga? Och hur brukar isen på Torrön vara i mars? Och finns det ett säkert ställe för att komma över älven Gaunan och sedan till fjellgården? Och, och.... Kanske finns det ngn som har skidat i området? Jag skulle vara mycket tacksamt för massor av tipps, Sigi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei sigi. Jeg kjenner ikke godt nok forholdene akkurat nå, men kald start på vintereren burde gi bra is på Torrön.

Har blitt altfor mange år siden jeg besøkte mine barndomsfjell nå, men denne turen bør dere ta. Mars er den fineste måneden der inne syns jeg.

Kontakt Steinar inni Gaundalen, så får du de beste svar!

Etter mitt syn, er dette det absolutte flotteste området vinterstid i norsk/svenske grensetrakter....

God tur :|

http://ut.no/hytte/gaundalen-fjellgaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.