Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Stormlighter - Hvordan få denne til å fungere skikkelig?


mausteen

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Primus stormlighter og fyllingsadapter til denne. Da jeg fikk lighteren forsøkte jeg å fylle gass fra en Coleman gassboks med standard gjenger. Det gikk ikke. Etter litt feilsøking fant jeg ut at "pinnen" som åpner kuleventilen ikke rakk langt nok inn, og skiftet derfor ut O-ringen med en tynnere ring med samme ytre diameter. Da gikk fyllingen greit.

Det som imidlertid ikke gikk så greit var bruken av lighteren etterpå. Jeg får så vidt fyr på gassen, og flammen brenner ut etter et lite sekund. Jeg har justert og tweaket gasstilførselen i snart to timer uten nytte, jeg har forsøkt og holde den i alle verdens mulige vinkler, men uansett hva jeg gjør vil den ikke tenne skikkelig. Jeg har fått den til å brenne relativt stabilt to ganger, men da bare med en puslete flamme, som lett blåses ut om man blunker litt for kraftig...

Det jeg lurer på nå, er om gassblandingen kanskje ikke er helt optimal? Coleman boksen har en butan/propan blanding. Noen som vet om dette har betydning for lighterens brennegenskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei... Nevermind. Løsningen var så innlysende, eller burde ha vært, at jeg nesten ikke tør si det. "Justerte" feil skrue på undersiden av lighteren. Når jeg imidlertid skrudde på den riktige, ble det andre boller gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.