Gå til innhold
  • Bli medlem

Dyrt å fore rovdyr...


Koppen

Anbefalte innlegg

Annonse

Er vel ikke helt utenkelig, at om enkelte skal melde inn hvor mange dyr som har blitt tatt, at noen overdriver bittelitt? Et annet alternativ er at dyrene rett og slett forsvinner på andre måter?

Klart det er dyrt å ha rovdyr i naturen vår, men prisen er verdt og betale mener de i løvebakken.. Og jeg er forøvrig enig. Men jeg klarer allikevel og se frustrasjonen til bønder i det ganske land som sliter med å få endene til å møtes, og mister dyra sine til rovdyr, men som jeg har forstått så er i hvertfall den økonomiske biten godt ivaretatt fra gjengen i løvebakken?

-J-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NINA har forsket på reindriften i Finnmark i mange år.

— Det som oppgis er aborter og dødfødsler fordi reinen sulter. I den grad det er dyr som faktisk er drept av rovdyr så er det god grunn til å anta at det er dyr som i utgangspunktet var så svake og avmagrede at de ville ha dødd uansett, sier Tveraa til NRK Troms og Finnmark.Jeg siter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 1/4 av reine blir spist av rovdyr må nok bestanden av rovdyr oppjusteres betraktelig.

Den løsningen hvor man uten bevis fører opp tap for å få dekning av staten er det sikkert flere

SomKunne tenkt seg. Helt sykt at kun 500 tilfeller kunne bevises. Mener fjellsamene har litt for store puter under armene nå. Krever i den ene enden og vil ikke gi en millimeter i andre enden. Skammelig :arrow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.