Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikke lett å være jeger


jason

Anbefalte innlegg

Annonse

Hvis han er så idiotisk dum at han forsøker å avlive skadeskutt vilt med geværkolben så fortjener han vel ikke noe bedre.

En jeger gjorde noe tilsvarende en gang på 1960 tallet. Jeg mener det var en lege fra Stavanger. Han skulle avlive en skadeskutt hare, holdt hagla i løpet og slo den med geværkolben. Resultatet ble at det skuddet som ikke var brukt på haren gikk av og rett i magen på legen. Det ble slutten på visa både for haren og jegeren.

Jeg ble fortalt denne historien av min onkel like etter at jeg, som 16 år gammel gutt, hadde kjøpt min første hagle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

har man dårlig nok sikring kan man jo slå kolba i bordet, og skudd kan gå av. om det var det som skjedde her er nok lite sannsynlig. men jeg ville aldri dunket geværet med vilje i noe. ihvertfall ikke med LADD VÅPEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som var på jakt og bikkja tok haren. Den bet den ikke ihjel men skadet den og lå og holdt på den. Vedkommende skulle "spare" ammunisjon og tok riktignok ut patronene før han dæljet til haren med geværet. Resultatet ble jo selvfølgelig at geværkolben røk tvert av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.